خبر فوری

طرح تغییر ساعت رسمی کشور تایید شد

طحان نظیف در نشست خبری امروز صبح شورای نگهبان گفت: طرح تغییر ساعت رسمی کشور از سوی این شورا تایید شد تا این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز اعلام کرد طرح تغییر ساعت رسمی از ابتدای سال ۱۴۰۲ اجرایی می شود و بر اساس این طرح، از ابتدای سال ۱۴۰۲ ساعت رسمی کشور تغییر نمی کند و دستگاهها نیز فرصت خواهند داشت تا خود را با این قانون تطبیق دهند.

در این قانون، ساعت رسمی کشور و ساعت کاری ادارات با یکدیگر تفکیک شد و دولت با توجه به شرایط جغرافیایی، اختیاراتی در ساعت کاری دارد.

به گفته طحان نظیف، در مصوبه قبلی زمان اجرای طرح مشخص نشده بود، اما در مصوبه جدید، نوشته شده که از سال ۱۴۰۲ قانون تثبیت ساعت رسمی کشور اجرا خواهد شد.

همچنین طرح جهش تولید دانش بنیان و طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار نیز از دیگر طرح‌هایی بودند که پس از بررسی در نشست شورای نگهبان تأیید شدند.

طرح تمدید در زمان تحویل قیر سال ۱۴۰۰ تا شهریور امسال هم با ایراد شورای نگهبان مواجه شد چراکه به گفته سخنگوی این شورا، طرح مذکور مغایر اصل ۵۲ قانون اساسی است و قانون بودجه، سالانه است اما با این وجود شورای نگهبان تلاش کرد نظر موافقان و مخالفان را در این باره مدنظر قرار دهد.

منبع: مشرق نیوز

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید