خبر فوری

یوسف نوری: نمایشگاه‌های فناورانه انگیزه دانش‌آموزان در حوزه دانش بنیان را بیشتر می‌کند

هرمزبان – وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزاری نمایشگاه های فناورانه، انگیزه حضور دانش آموزان در جامعه دانش بنیان را هرچه بیشتر فراهم خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، آئین اختتامیه بزرگترین رویداد استارت آپی کشور تحت عنوان اینوتکس ۲۰۲۲ با تأکید بر حضور فناوری های جدید مانند «اقتصاد دیجیتال»، «فناوری هوشمند» و «توسعه پایدار» عصر امروز جمعه -۲۳ اردیبهشت ماه- در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

در این آئین از برندگان دومین رقابت علمی کنز، اینوتکس پیچ، اینوتکسی کاپ معرفی و با اهداء لوح و جوایزی نقدی تقدیر شد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به نام گذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب تحت عنوان “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی”، از برگزاری این نمایشگاه فناورانه و ایجاد فرصت برای حضور دانش آموزان برای ارائه دستاوردهای خلاقانه خود تقدیر کرد.

وی گفت: این نمایشگاه ها بدون تردید انگیزه حضور دانش آموزان در جامعه دانش بنیان را فراهم خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه شکل گیری جامعه دانش بنیان را باعث بهره وری در تولید و اشتغال آفرینی پایدار دانست و گفت: این‌ مهم محقق نمی شود مگر آنکه خلاقیت ها در دوران کودکی و نوجوانی شکوفا شود.

وی افزود: در این صورت ما در آینده شاهد بروز و ظهور خلاقیت ها خواهیم بود. در غیر این صورت اگر خلاقیت ها در دوران کودکی و مدرسه مسدود و بایکوت شود، احیا آن در سنین بالاتر بسیار سخت خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بذر خلاقیت باید در دوره پایه توسط معلمین و اولیای دانش آموزان کاشته شود، برگزاری چنین نمایشگاه های فناورانه ای را باعث ایجاد انگیزه و ترویج گفتمان سازی علم و فناوری دانست.

ایجاد یک سکو برای برگزاری آزمون های بیشتر و به منظور شناسایی نیم رخ دانش آموزان در حوزه های مختلف اعم از شخصیت، استعداد و توانایی ها و در ادامه تربیت آنها توسط مربیان آموزش دیده ضروری است

وی در ادامه با اشاره به دوره ای که در وزارت آموزش و پرورش مسئولیت فناوری را برعهده داشت افزود: این طبیعی است که انتظار می رود ما در آموزش و پرورش نگاهی فناورانه داشته باشیم.

نوری ایجاد یک سکو برای برگزاری آزمون های بیشتر و به منظور شناسایی نیم رخ دانش آموزان در حوزه های مختلف اعم از شخصیت، استعداد و توانایی ها و در ادامه تربیت آنها توسط مربیان آموزش دیده ضروری دانست.

وی با اشاره به پیشرفت های کشور در حوزه های مختلف از جمله زیست فناوری؛ سلول های بنیادی و فناوری های نوین نظامی گفت: ادامه این روند به شرطی است که نظام آموزش و پرورش به شکل نظام مند و هدفمند اداره شود و زمینه لازم رشد آموزشی معلمان و دانش آموزان را با ایجاد مراکز رشد و شتابدهنده ها  در پژوهش سراها و آزمایشگاه ها در حوزه های مختلف فراهم کنیم اگر این اتفاق بیافتد به نتیجه دلخواه خواهیم رسید.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه، گفت: یکی از اولین اقدامات ما انعقاد تفاهم نامه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت پشتیبانی دفاع نیروهای مسلح برای بهره مندی و ایجاد هرچه بیشتر فرصت های یادگیری و رشد دانش آموزان بوده است.

نوری همچنین با اشاره به حضور مناسب دانش آموزان و معلمان در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ گفت: به طور حتم‌ قوی شدن جامعه در گرو دانش بنیان شدن آن جامعه است.

وی تصریح کرد: در آینده نزدیک مصوبه ای در زمینه دانش بنیان شدن وزارت آموزش و پرورش در هیئت دولت به تصویب خواهد رسید و ما بر  اساس این آیین نامه کار خود را جدی تر  دنبال خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش ایرنا، اینوتکس که در حال حاضر به بستری برای عرضه نوآوری و فناوری، تبادل دانش فنی و فناوری و نیز مشارکت میان شرکت ها و سرمایه گذاران داخلی و بین المللی تبدیل شده است؛ در طول برگزاری ۱۰ دوره گذشته خود شاهد حضور در مجموع بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ شرکت و استارتاپ ایرانی و خارجی به عنوان غرفه دار بوده است و بیش از ۸۰ هزار نفر نیز از این نمایشگاه بازدید کردند.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۲) که بیش از ۱۴۰۰ استارتاپ، شرکت فناوردانش بنیان، شتابدهنده، مرکز نوآوری، مرکز رشد پارک فناوری، به ارائه جدید ترین محصولات و خدمات فناورانه خود پرداختند، عصر امروز با انتخاب و معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

در آیین اختتامییه اینوتکس ۲۰۲۲ از برندگان استارکاپ، دومین رقابت علمی کنز، اینوتکس پیچ، اینوتکسی کاپ معرفی و با اهداء لوح و جوایزی نقدی تقدیر شد.

بر اساس این گزارش، بخش های جانبی این رویداد در پارک فناوری پردیس؛ رقابت استارتاپ ها، ایستگاه آینده، استیج اینوتکس، فروم حکمران دانش بنیان، رویدادهای ارائه نیاز فناوری بود.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید