خبر فوری

دانشجویان صاحب ایده مورد حمایت مالی و آموزشی قرار می‌گیرند

هرمزبان – مدیر مرکز رشد دانشگاه هرمزگان گفت: این مرکز در نظر دارد همه دانشجویان علاقه‌مند صاحب ایده را با ایجاد فضای فیزیکی، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای و اعطای تسهیلات مالی، مورد حمایت قرار دهد تا بتوانند ایده خود را پیگیری کنند و محصولی قابل قبول به بازار ارائه دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا، نشست دورهمی دانشگاه هرمزگان با صنعت پالایشگاهی در قالب سلسله رویدادهای صنعتی دانش‌بنیان به همت مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه هرمزگان، پیرامون مسائل محیط  زیستی پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس برگزار شد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه هرمزگان و عضو هیئت علمی دانشکده نفت و مهندسی شیمی در این نشست ضمن اشاره به اهمیت محیط زیست به عنوان یک موضوع با ظرفیت بالا در عرصه محلی، ملی و بین‌المللی که یکی از پایه‌های اصلی توسعه پایدار هم شمرده می‌شود، گفت: صنعت پالایشگاهی یکی از صنایعی است که اثرات محیط زیستی آن همواره مورد توجه بوده است و باید توجه کنیم که طرح‌های توسعه پالایشگاهی بدون ارزیابی‌های محیط زیستی امکان تحقق ندارند.

 مهدی حاجی عبدالرسولی هدف از برگزاری این دورهمی را بحث و گفت‌وگو در خصوص چالش‌های محیط زیستی پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس، آگاهی دانشجویان و هیئت علمی در خصوص این مسائل، تعامل مستقیم رو در روی بین دانشجویان هیئت علمی و فعالین صنعت، ارتباط صنعت و دانشگاه و همچنین در راستای تحقق شعار سال دانست و افزود: دستاوردهای این نشست مقدمه‌ای خواهد بود برای رویداد “دیده شو ” که در تاریخ ٤ خرداد سال جاری با موضوع مهندسی شیمی و محیط زیست برگزار می‌شود.

وی محورهای اصلی رویداد “دیده شو ” را این‌چنین عنوان کرد: بازیافت پسماند، تصفیه پساب، بحث انرژی‌های نو و تجدید پذیر و مواد تجدید پذیر و دوست دار محیط زیست، از جمله محورهای این رویداد خواهد بود.

حاجی عبدالرسولی در پایان ابراز امیدواری کرد که تعاملات بین صنعت و دانشگاه تداوم یابد و افزود: ما به عنوان مرکز رشد در نظر داریم همه دانشجویان علاقه‌مندی که صاحب ایده هستند را با ایجاد فضای فیزیکی، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای و اعطای تسهیلات مالی، مورد حمایت قرار دهیم تا بتوانند ایده خود را پیگیری کنند و محصولی قابل قبول به بازار ارائه دهند.

دانشجویان صاحب ایده مورد حمایت مالی و آموزشی قرار می‌گیرند

ریاست دانشکده نفت و مهندسی شیمی نیز در ادامه این نشست با اشاره به ضرورت تربیت و تقویت نیروهای متخصص و مورد نیاز اظهار کرد: با تلاش مسئولین دانشگاه، دانشکده مهندسی شیمی و نفت تأسیس و از حمایت‌های وزارت نفت برخورد دار شد. با دریافت بودجه‌ای که وزارت نفت در اختیار دانشکده و دانشجویان قرار داد، آزمایشگاه آموزشی و تحقیقاتی دانشکده را تکمیل کردیم.

جمشید خورشیدی تصریح کرد: در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد جذب دانشجو داریم. دو رشته مهندسی شیمی و مهندسی ایمنی و بازرسی فنی در مقطع کارشناسی و گرایش پدیده‌های انتقال در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو داریم و بابت قدمی که توانسته‌ایم در جهت تربیت نیروی انسانی و مورد نیاز بومی و همچنین انجام رسالتی که دانشگاه بر عهده دارد خرسندیم.

وی با تأکید بر تعاملات سازنده بین دانشکده و صنعت عنوان کرد: با وجود پالایشگاه‌های موجود در شهر بندرعباس و توسعه سواحل مکران، ما برای تربیت و تأمین نیروهای متخصص تلاش می‌کنیم.با ایجاد برنامه‌های آموزشی و پژوهشی و برقراری فضای مناسب سعی می‌کنیم نیروهای مؤثر و ماندگاری وارد صنعت شوند و این‌گونه است که رسالت خویش را به انجام رسانده‌ایم.این مهم همراهی و همدلی مسئولین دانشگاه و تعامل و همکاری متقابل با صنعت را می‌طلبد.

رئیس دانشکده نفت و مهندسی شیمی از ساخت و بهره‌برداری دانشکده نفت و مهندسی شیمی طی یک تا دو سال آینده خبر داد و گفت: یکی از اهداف اصلی این دورهمی ایجاد تعامل در جهت هم‌افزایی دانشکده و صنعت است. امید داریم بتوانیم در زمینه‌های برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی باکیفیت و مفید انتظارات صنعت را برطرف کنیم.  در این راستا چندین کار پژوهشی انجام و دوره‌های متعدد برگزار شده، در گروه‌ها از جمله فنی مهندسی، علوم پایه، مدیریت و حسابداری فعالیت‌های مناسبی صورت گرفته و هر آنچه در توان داشته‌اند برای انجام رسالت خود و همکاری با صنعت به کار بسته‌اند.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بتوانند مشغول به کار و جذب و با صنعت و قطب پالایشی آشنا شوند و پاسخ سؤالاتی که در ذهن دارند را دریافت کنند.

دانشجویان صاحب ایده مورد حمایت مالی و آموزشی قرار می‌گیرند

مهرداد کاظمی، رئیس حفاظت محیط زیست شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس نیز در ادامه به تشریح برنامه‌های محیط زیستی این نهاد در جهت کنترل آلودگی در بخش آب، پساب، خاک و هوا پرداخت و از توسعه این برنامه‌ها برای رفع آلودگی و تصفیه آن برای وارد کردن مجدد به چرخه صنعت و مصارف دیگر سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، نشست دورهمی دانشگاه هرمزگان با صنعت پالایشگاهی با ایراد سخنرانی چند مسئول ادامه پیدا کرد و با طرح پرسش و پاسخ دانشجویان و حاضرین در مراسم و پاسخگویی مسئولین مربوطه پایان یافت.

دانشجویان صاحب ایده مورد حمایت مالی و آموزشی قرار می‌گیرند

گزارش از حدیث دهقانی، خبرنگار ایسنا

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید