خبر فوری

قاضی زاده هاشمی: مساله اشتغال مشکل جدی همه خانواده‌های ایثار و شهادت است

هرمزبان – معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید کشور گفت: مساله اشتغال مشکل جدی همه خانواده‌های ایثار و شهادت است و استانداران در این زمینه فعالانه عمل کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، امیر حسین قاضی زاده هاشمی  در نشست شورای هماهنگی و نظارت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هرمزگان اظهار کرد: قدردان همکاری خوب دستگاه‌های مختلف بخصوص استانداری هرمزگان، مسکن و شهرسازی و بنگاه‌های اقتصادی استان در جذب فرزندان ایثار و شهادت و در تبدیل وضعیت‌ها هستم.

وی با بیان این که شورای هماهنگی و نظارت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست استانداران در استان‌ها به همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌ها نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان ۴۰۰ نفر از جامعه هدف ما فاقد مسکن هستند که ۲۱۰ نفر در اولویت هستند و ۲۰۰ نفر کارهای واگذاری انجام شده اما ۲۰۰ نفر هنوز باقی مانده است که ضرورت دارد تا پایان سال فکری اساسی برای آنها بشود تا پایان سال هیچ ایثارگری نباشد که فاقد مسکن بوده باشد.

رییس بنیاد شهید کشور افزود: ۱۱۹ گلزار شهدا در استان داریم که ۱۱۸۷ مزار را در خود جای داده است که در سفر استانی مبلغی هر چند ناچیز برای گلزارها تصویب شده و بنیاد شهید و امور ایثارگران ردیف اعتباری عمرانی ندارد و اعتبارات عمرانی آن در اعتبارات استانی دیده می‌شود و لذا ساماندهی گلزارها خیلی طول کشیده و با صحبت‌هایی که با آقای مخبر داشتیم، بنا شد که کمکی بشود و لذا لازم است که در هرمزگان با همکاری استانداری کمکی صورت گیرد.

قاضی زاده ادامه داد: بزرگ‌ترین کانون فرهنگی هر شهری باید گلزار شهدای آن شهر باشد و کانون توسعه فرهنگ دینی هر شهری باشد و دنبال آن هستیم که افرادی تحت عنوان خادم الشهدا بصورت داوطلبانه و مردمی داشته باشیم که برنامه‌ریزی داشته و توسعه پیدا کند.

به گفته وی، برای شخصیت برجسته ایثار و شهادت هر استانی یک فیلم در سطح الف خواهیم ساخت که ۳۰ درصد بودجه ساخت آن را بنیاد تقبل خواهد کرد و ما یک مصوبه‌ای امسال در بودجه کشور داشتیم که اعتباری که طبق قانون ۱۰ درصد باید در حوزه ایثار و شهادت هزینه شود، تحت مدیریت همین شورای ایثار و ترویج باشد.

معاون رییس جمهور همچنین اضافه کرد: ساخت باغ موزه نیز از محل این اعتبارات قابل انجام است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به وجود ظرفیت برای استخدام خانواده‌های ایثار و شهادت، از استاندار خواست تا برای ۹۸۵ نفر از واجدان قانون در قالب‌های مختلف در هرمزگان مشغول بکار شوند.

وی ادامه داد: مساله اشتغال مشکل جدی همه خانواده‌های ایثار و شهادت است و استانداران در این زمینه فعالانه عمل کنند.

معاون رییس جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود به ساخت مجموعه‌های ایثار در مراکز استان‌ها اشاره و گفت: در بندرعباس نیز بدنبال ساخت و تکمیل چنین مجموعه‌ای هستیم و ساخت این پروژه‌ها را دولت به عهده گرفته است و از استاندار هرمزگان می‌خواهم که در این زمینه کمک کنند و از منطقه آزاد قشم نیز در این زمینه خواسته‌ایم تا کمک کنند تا این مهم در قشم نیز به نتیجه برسد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: در قشم نیز با شراکت عمران قشم یک کمپ بزرگ خواهیم ساخت که برای تأمین زمین و ساخت به حمایت استانداری نیاز داریم تا بتوانیم سالانه ۱ میلیون سفر در کل کشور برای خانواده‌های ایثار و شهادت فراهم کنیم که قشم و بندرعباس نیز یکی از مکان‌هایی است که می‌توانیم اعزام مسافر داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بنیاد ۱۵۰۰ میلیارد تومان شهریه به دانشگاه‌های مختلف بدهکار است و دنبال پرداخت این بدهی به دانشگاه‌ها هستیم و زمانی که بنیاد را تحویل گرفتم ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی و ۲۴۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه داشت و بدهی تمامی ایرلاین‌ها و بیمه‌ها و دانشگاه‌ها مانده بود و منجر به قطعی همکاری شد و با جان‌کندن از سال ۱۴۰۰ عبور کردیم و با لطایف الحیلی حقوق دادیم ولی دوستان در مجلس کمک کردند که از محل سهام بتوانیم برویم و این بدهی‌ها را جبران کنیم.

وی به مشکلات ناشی از بیمه تکمیلی دی اشاره و افزود: اکنون با این که بیمه دی در حال انجام خدمات مطلوبی است اما ۱۰۰۰ میلیارد تومان طلب از ما دارد و ما خواهشی که از مراکز درمانی و بیمارستانی نیروهای مسلح و … داریم این است که به ما کمک کنندو استانداران در این زمینه به مراکز درمانی تذکر دهند و بخصوص مراکز درمانی دولتی و تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح باید خدمات خود را ادامه دهند.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: اکنون تمامی امور در بنیاد نظام ‌بندی شده و زمان بندی مناسبی دارند و کاملا شهرستان به شهرستان برنامه ریزی داریم و هدف‌گذاری انجام شده و این به حقوق و ارزیابی عملکرد مسؤولان بنیاد نیز وصل شده است و پرداخت حقوق مدیران به تحقق این امور منوط شده است.

قاضی زاده هاشمی گفت: اینجا یکی از مراکز جنایت آمریکایی هاست و باید سمبل مقاومت را در بندرعباس پیگیری و اجرا کنیم و ما در این منطقه درگیری‌های زیادی با استعمار در این منطقه داشته‌ایم و نمادسازی در این زمینه که در تاریخ بماندرا می‌بایست بسازیم و ما نیز کمک  خواهیم کرد.

استان هرمزگان می‌تواند به عنوان قطب راهیان نور دریایی در کشور مطرح و تعریف شود/لزوم راه‌اندازی موزه دفاع مقدس در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: استان هرمزگان این ظرفیت را دارد که به عنوان قطب راهیان نور دریایی در کشور مطرح، شناخته و تعریف شود.

مهدی دوستی در نشست شورای هماهنگی و نظارت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان هرمزگان که با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، عنوان کرد: در زمینه دفاع مقدس، استان هرمزگان این ظرفیت را دارد که به عنوان قطب راهیان نور دریایی در کشور مطرح، شناخته و تعریف شود تا فرهنگ و ایثار و شهادت رزمندگان کشورمان در عرصه نبرد دریایی نیز به خوبی ترویج و تبیین شود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در خصوص جهاد تبیین، ادامه داد: یکی از مواردی که در جهاد تبیین باید به آن توجه کنیم، زنده نگه داشتن یاد ۲۹۰ شهید مسافر هواپیمای ایرباس مسافربری جمهوری اسلامی ایران است و لازمه آن ایجاد یک نماد در استان هرمزگان جهت تبیین این واقعه در طول تاریخ است که جنایت آمریکا در حمله موشکی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران که در آن ۲۹۰ مسافر از جمله ۶۰ کودک به شهادت رسیدند را بیان کند.

استاندار هرمزگان به اهمیت و لزوم راه‌اندازی موزه دفاع مقدس در این استان اشاره کرد و افزود: هرمزگان از سابقه ۵۰۰ ساله مبارزه با استعمار برخوردار است و همچنین طیف گسترده‌ای از شهدا را در عرصه‌های مختلف تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده است و نیاز است موزه دفاع مقدس در شان این استان احداث شود که در تامین اعتبارات آن نیز از استان و همچنین با جذب کمک از صنایع فعال در هرمزگان، کمک خواهیم کرد.

دوستی تصریح کرد: در خصوص اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگران در هرمزگان نیز اقداماتی صورت گرفته اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و علاوه بر اقدامات استانی، این کار نیازمند یک عزم ملی است.

وی گفت: افرادی از فرزندان شهدا و ایثارگران در هرمزگان قابیلت و توانمندی عضویت در هیأت مدیره صنایع این استان را دارند که در این خصوص نیز باید اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید