خبر فوری
‌قشم در حالی نخستین ماه زمستانی خود را آغاز کرد که برپایی هفته فرهنگی کرمانشاه در آن، حال و هوای آیین‌های باستانی و روحیه شادمانی را برای جزیره‌نشینان قشم به ارمغان آورد.

ساز و سورنای کرمانشاه در قشم طنین‌انداز شد ‌

‌مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم در گفت‌وگو با ایسنا،‌ بیان کرد: هفته فرهنگی کرمانشاه از هفتم دی‌ماه تا دوازدهم برای علاقه‌مندان به فرهنگ کردنشینان کرمانشاهی آغوش گشوده است.

سید مهدی موسوی اجاق بابیان اینکه چهره‌های فرهنگی و علمی شاخصی از استان کرمانشاه در این جشنواره حضور داشتند، افزود: تیم عشایری استان کرمانشاه به‌منظور اجرای برنامه‌های سنتی در این هفته فرهنگی نیز به اجرای برنامه‌های مختلف در محوطه سینما دریای قشم پرداختند.

وی ظرفیت جمعیت ساکن و مسافران و گردشگران داخلی و خارجی منطقه آزاد قشم را فرصتی مناسب برای استان‌های مختلف به‌منظور تبادل فرهنگ و آداب‌ورسوم آنان به جهانیان اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم بابیان اینکه 35 غرفه صنایع‌دستی به‌منظور نمایش و عرضه تمام محصولات صنایع‌دستی در برنامه هفته فرهنگی استان دایر می‌شود، تصریح کرد: برگزاری موسیقی سنتی، شاهنامه‌خوانی، برگزاری تئاتر و نمایش خیابانی و حضور دفاتر خدمات مسافرتی ازجمله برنامه‌های این هفته است.

وی همچنین از برگزاری هفته فرهنگی اصفهان از 21 تا 25 دی‌ماه به مدت پنج روز در قشم خبر داد و اضافه کرد: این هنرمندان، ارزش‌های فرهنگی، هنری، سوغات و صنایع‌دستی خود را در جزیره قشم عرضه خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، جزیره قشم در جنوب بندرعباس و در تنگه هرمز واقع‌شده و 117 هزار نفر جمعیت دارد که وجود عجایبی چون خلیج دلفین‌ها، جنگل‌های حرا، دره ستاره‌ها، تنگه چاهکوه، ساحل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی، جزایر ناز، غارهای خربس آن را از دیگر مناطق کشور از لحاظ باستان‌شناسی و زیبایی‌های طبیعی متمایز کرده است.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید