خبر فوری
روزنامه کیهان/ روز قدس متفاوت در راه است

روزنامه کیهان/ روز قدس متفاوت در راه است

هرمزبان –  در آستانه روز جهانی قدس، جنبش نجباء تصاویر ویدئویی را منتشر کرده که در آن تمام اعضای مقاومت از ایران و حزب‌الله لبنان گرفته تا یمن و فلسطین با توانایی‌ها و امکانات قدرتمندی که دارند حمله بزرگ برای پایان دادن به اشغال فلسطین را انجام می‌دهند. این حرکت در کنار جشن «منبر قدس» که رهبران مقاومت به صورت یکپارچه علیه صهیونیست‌ها موضع گرفتند، بی‌سابقه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، روزنامه کیهان نوشت: اگر تا همین چند سال پیش اعلام می‌شد که تل‌آویو در محاصره کامل هزاران موشک بالستیک قرار دارد، شاید کمتر کسی می‌توانست چگونگی این محاصره شدگی مرکز صهیونیست‌ها را متصور شود، اما اکنون با انتشار کلیپی از سوی جنبش مقاومت «نجباء» عراق، نحوه رویایی و چگونگی مقابله نظامی تمام عیار همه جنبش‌های مقاومت با رژیم صهیونیستی به طور کامل تشریح شده تا تصور این امر، برای دیرباورترین افراد هم ممکن شود.
در فیلم کوتاه منتشر شده از سوی جنبش نجباء با نام «فروپاشی دیوار»، مقاومت عراق به زبان عبری، سناریوی حمله موشکی فراگیر و همزمان از یمن، ایران، عراق، سوریه، لبنان و غزه به سرزمین‌‌های اشغالی را ترسیم کرده و در واقع این پیام هشدار‌آمیز را در قالبی «بی سابقه» به تل‌آویو داده که در صورت رویارویی نظامی نه فقط با یک کشور که با یک ائتلاف بزرگ منطقه‌ای به نام «جنبش مقاومت» رو‌به‌رو خواهد بود.
دیوار آماده فروریزی
فیلم با تصاویری از شلیک همزمان صدها موشک بالستیک به سمت مناطق اشغالی شروع می‌شود و سپس فاصله هرکدام از پایگاه‌های موشکی در کشورهای مختلف منطقه تا «اسرائیل» و توان موشکی جنبش‌های مقاومت را یک به یک بررسی و توضیح می‌دهد. ابتدا این پرسش از صهیونیست‌ها پرسیده می‌شود که «نیروهای جهاد اسلامی فلسطین و حماس نبرد سیف القدس را در برابر شما رقم زدند، پس در برابر زرادخانه موشکی نیروهای مقاومت منطقه چگونه از خود محافظت خواهید کرد؟ »
اشاره به نبرد «سیف القدس» در این فیلم به جنگ 11 روزه سال گذشته در فلسطین اشغالی مربوط می‌شود که برای نخستین بار ابتکار جنگ به‌دست نیروهای مقاومت فلسطینی افتاد و در پاسخ به سرکوب شهروندان فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی نیروهای مقاومت فلسطینی به سمت مناطق اشغالی موشک پرتاب کردند. در نبرد سال‌های پیشین در فلسطین، نیروهای مقاومت به حملات و بمباران‌های رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دادند، اما در نبرد «سیف القدس» در رمضان سال گذشته این مقاومت فلسطینی بود که به باتوم‌ها و گلوله‌های پلاستیکی نظامیان صهیونیستی با موشک پاسخ داد و پس از 11 روز نیز تل‌آویو برای آتش بس دست به دامان دیگران شد.
بخش‌های مهم‌تر این فیلم آن قسمت‌هایی است که در آن تلاش شده تا محاصره شبکه‌ای رژیم صهیونیستی با موشک‌های بالستیک در سراسر منطقه به تصویر کشیده شود و در آن گفته شده موشک‌های انصارالله یمن در صعده و صنعا با برد تخمینی 1500 تا 2000 کیلومتر در فاصله 1800 کیلومتری مرزهای فلسطین اشغالی آماده شلیک هستند. موشک‌های بالستیک، دقیق و قدرتمند ایران در سمنان و کرمانشاه به همراه تصاویری از شهر زیرزمینی موشکی ایران بخش‌های دیگری از فیلم را تشکیل می‌دهد که در آن به عنوان نمونه به موشک بالستیک سجیل اشاره می‌شود که وزن جنگی آن 650 کیلوگرم و برد نهایی آن 2هزار کیلومتر است، در حالی که فاصله پایگاه موشکی ایران تا مقصد آن یعنی تل‌آویو و حیفا 1100 کیلومتر است.
همچنین پایگاه‌های موشکی جنبش نجبا در مناطق غربی عراق در فاصله 460 کیلومتری فلسطین اشغالی با موشک‌هایی با برد 700 کیلومتر و علاوه‌بر این پایگاه‌های موشکی ارتش سوریه در حمص و قنیطره، پایگاه‌های موشکی حزب‌الله لبنان در جنوب این کشور و پایگاه‌های موشکی حماس و جهاد اسلامی در نوارغزه و چسبیده به مرزهای فلسطین اشغالی از دیگر بخش‌های تشریح شده در این فیلم و در نبرد شبکه‌ای موشک‌های بالستیک جنبش‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در آینده است و گویی در این پیام ویدئویی اعلام شده که تا فروپاشی دیوار ترک برداشته امنیت منطقه‌ای صهیونیست‌ها زمان زیادی باقی نمانده است.
روز قدس
آنچه انتشار فیلم «فروپاشی دیوار» را بیش از همه مورد توجه قرار‌داده، نمایش آن در آستانه روز جهانی قدس است. یک روز پیش از انتشار این فیلم نیز، رهبران برجسته جنبش‌های مقاومت منطقه با حضور همزمان در مراسم جشن رسانه‌ای «منبر قدس» پیام مشترکی را به اشغالگران فلسطین اعلام کرده بودند و تقریبا در سخنرانی همه رهبران مقاومت بر لزوم پاسخ میدانی برای پایان اشغال فلسطین تاکید شد. از جمله «سید حسن نصرالله»؛ دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در این مراسم با حملات لفظی خود علیه تبلیغات غرب جهت فراموشی موضوع فلسطین گفت: «محور رو به رشد مقاومت باید «محور قدس» نام بگیرد، زیرا قدس نقطه مرکزی وحدت است…قدس نقطه وحدت بخش دولت‌ها، جناح‌ها و ملت‌های محور مقاومت است، بخاطر قدس امروز ارتش‌های واقعی تشکیل شده‌اند و کسانی که باید این سرزمین را ترک کنند، اشغالگران هستند.»
آبکش امنیتی تل‌آویو
گام‌های هماهنگ جنبش‌های مقامت منطقه‌ای برای آزادی فلسطین با رسوایی‌های مکرر امنیتی در تل‌آویو نیز همراه شده است و «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یک نامه با گلوله جنگی دریافت کرده است. شبکه الجزیره نیز در این ارتباط گزارش داده بعد از اینکه نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل نامه تهدید‌آمیزی دریافت کرد، مقامات امنیتی این رژیم تدابیر امنیتی و حفاظتی شدید برای حفاظت از او و خانواده‌‌اش اتخاذ کرده‌اند. ارسال نامه با گلوله به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از شکاف امنیتی درخصوص لو رفتن اطلاعات و ارتباطات شخصی وزیر جنگ اسرائیل صورت گرفته و خبرها حاکی از آسیب پذیری امنیتی و سایبری بسیار زیاد مقامات تل‌آویو است. یک منبع آگاه در اراضی اشغالی نیز با تائید دریافت نامه‌ای با محتوای تهدید به مرگ برای یکی از نزدیکان «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم، گفت: «خانواده نفتالی بنت در این نامه به مرگ تهدید شده‌اند.»
این فرد نامه را به سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک یا شین‌بت) تحویل داده و نیروهای امنیتی و پلیس نیز در حال انجام تحقیقات در این خصوص هستند. نیروهای امنیتی و پلیس رژیم صهیونیستی بر ادامه تحقیقات در این خصوص در سکوت خبری تأکید کردند و برخی منابع نیز اعلام کردند که در پی بروز این رویداد، حلقه‌های حفاظتی در اطراف «نفتالی بنت» تشدید شده‌اند.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید