خبر فوری
عباس اروسجی : مسابقات جهانی کبدی در جزیره کیش برگزار می شود

عباس اروسجی : مسابقات جهانی کبدی در جزیره کیش برگزار می شود

هرمزبان – عباس اروسجی نایب رییس فدراسیون جهانی کبدی گفت: جزیره کیش بهمن امسال میزبان مسابقات جهانی کبدی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، عباس اروسجی روز چهارشنبه در دیدار با سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات کیش با اشاره به امکانات مطلوب این جزیره برای میزبانی از رویدادهای بین المللی ورزشی اظهار داشت: اجلاس کنفدراسیون کبدی آسیا در نیمه دوم اردیبهشت امسال در ایران و در جزیره کیش برگزار می شود .

وی با بیان اینکه در این اجلاس که با حضور روسای فدراسیون های قاره آسیا  در کیش برگزار می شود ، رییس کنفدراسیون جهانی کبدی انتخاب خواهد شد افزود: علاوه بر این مسابقات جهانی کبدی نیز بهمن امسال در جزیره کیش با حضور تیم های مختلف جهانی برگزار خواهد شد.

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات کیش نیز گفت: این جزیره می تواند به هاب گردشگری ورزشی منطقه مبدل شود و در این راستا توسعه زیر ساخت ها و ارتقا امکانات ورزشی در اولویت این شرکت است.

محسن نظر پور با اعلام آمادگی برای میزبانی رقابت های جهانی کبدی در این جزیره یادآور شد: کیش در ماه های پایانی سال گذشته نیز چند رقابت ورزشی بین المللی را میزبانی کرد.
ورزش کبدی شباهت زیادی به بازی ایرانی «زو» دارد و ترکیبی از کشتی و راگبی است؛ بازی کبدی در سال ۱۹۳۸ در بازیهای المپیک هند در شهر کلکته معرفی و فدراسیون کبدی هند (KFI ) در سال ۱۹۵۰ تاسیس شد

فدراسیون آماتور کبدی آسیا در سال ۱۹۷۸ تشکیل شد و کبدی برای اولین بار به عنوان یکی از رشته های نمایشی بازیهای آسیایی در سال ۱۹۸۲ دهلی نو شرکت و برای اولین بار نیز در بازیهای آسیای پکن در سال ۱۹۹۰ به عنوان یک رشته رسمی شرکت داده شد.

ورزش کبدی در ایران با نام‌های زو در خراسان، گلستان و مازندران، شیرین دودو در گیلان و کبدی در سیستان و بلوچستان نامیده می‌شود؛ این ورزش نیاز به مهارت، انعطاف پذیری، چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرئت دارد.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید