خبر فوری
شاهد ملازم: ۴۰۰ پاکبان و سبزبان قشمی میهمان ضیافت افطاری ساده شدند

شاهد ملازم: ۴۰۰ پاکبان و سبزبان قشمی میهمان ضیافت افطاری ساده شدند

هرمزبان- شاهد ملازم مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری آیین ضیافت افطاری ساده به رنگ مهربانی برای ۴۰۰ نفر از پاکبانان و سبزبانان روزه دار شاغل در شهرداری و سازمان منطقه آزاد این جزیره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، شاهد ملازم مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در اقصی نقاط کشور و نقاط مختلف جزیره زیبای قشم افراد زحمتکشی هستند که آراستگی و انتظارات گردشگران و قشموندان از مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد و شهرداری قشم را رقم می زنند، اما معمولا دیده نمی شوند.

وی با اشاره به فعالیت های پاکبانان و سبزبانان در زیباسازی جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب با تقدیر و ستایش از فعالیت های عمرانی و زیباسازی آنان در سطح جزیره قشم اضافه کرد: این نیروهای خدوم با انجام مسوولیت خطیر جمع آوری، حمل و دفن زباله و رفت و روب روزانه فضای شهری، تخلیه سپتیک، جمع آوری نخاله، تعمیرات سرویس های بهداشتی، آبخوری ها و نظافت پارک ها و فضای سبز جزیره زندگی را برای قشموندان در شهر دلنشین تر می کنند.

شاهد ملازم توضیح داد: جمع آوری روزانه حدود ۱۰۰ تُن زباله از شهر قشم با استفاده از ماشین آلات مکانیزه، لکه گیری معابر، بهبود فضای سبز و پارک ها و پاک سازی کانال های دفع آب سطحی از مهمترین وظایف پاکبانان و سبزبانان جزیره است که پرسنل این واحدها معتقدند آیینه تمام نمای خدمات آنها، محل زندگی مردم خونگرم قشم یعنی همان کوچه ها و خیابان های با صفای این شهر است.

 ۴۰۰ پاکبان و سبزبان قشمی میهمان ضیافت افطاری ساده شدند

شاهد ملازم با اشاره به اینکه مسوولین، قشموندان و گردشگران قدر زحمات پاکبانان و سبزبانان جزیره را می دانند، اضافه کرد: از خداوند توفیق خدمتگزاری بیشتر به این قشر را داریم؛ چرا که توجه به این قشر به طور حتم برکت های زیادی به همراه دارد.

این مراسم شامگاه جمعه (۲۶ فروردین ۱۴۰۱ مطابق با ۱۳ رمضان ۱۴۴۳) به مناسبت ماه مبارک رمضان، با حمایت حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه و همکاری مدیریت امور شهری منطقه آزاد و شهرداری شهر قشم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مصلی امام علی علیه السلام قشم برگزار شد.

امام جمعه قشم در این مراسم افطاری ساده با اشاره به سوره مبارک فرقان در قرآن کریم خطاب به پاکبانان و سبزبانان روزه دار حاضر اظهار داشت: سوره فرقان از سوره های اخلاقی قرآن است که به درد زندگی همه ما می خورد و یکی از آیه های آن به صورت دعا است.

 ۴۰۰ پاکبان و سبزبان قشمی میهمان ضیافت افطاری ساده شدند

وی ادامه داد: هنگامی که شما با زبان روزه و در روزهای گرم برای نظافت و زیبایی قشم کار می کنید، خدا و فرشتگانش به شما بیشتر نظر می کنند، آن لحظه، لحظه استجابت دعا است، خیال نکنید که شما برای نظافت شهر  فقط یک جارو در دست می گیرد، بلکه این رحمت و محبت خداست که شما برای روزی حلال فعالیت می کنید و اگر شما در این لحظات دعا کنید، خدا هم دعای شما را استجابت می کند.

حجت الاسلام حاجبی در ادامه با تفسیر آیه ۷۴ – سوره مبارکه فرقان اظهار داشت: خداوند در این آیه از قرآن می فرماید: «وَ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماماً» شما هنگام کار و فعالیت این آیه و دعا را زیاد تکرار کنید و معنی آن این است «پروردگارا! همسران و فرزندانمان را مایه‌ روشنی چشم ما قرار ده و ما را پیشوایی برای پرهیزگاران گردان».

امام جمعه قشم با بیان اینکه ما باید با قرآن زندگیمان را بسازیم، افزود: قرآن زندگی ساز و نه زندگی سوز است ما از سفره قرآن فاصله گرفته ایم و می گویم خدا چرا به ما رحمت، ثروت، فراوانی و آرامش نمی دهد.

وی گفت: در تمام لحظات زندگی خود از این کتاب آسمانی استفاده کنید، در لحظاتی که در گرمای ۴۰ تا ۵۰ درجه با زبان روزه در حال کار و فعالیت هستید، این عرق جَبین شما به همه چی شرف دارد و شما برای اینکه شهرمان تمیز باشد، لحظه ای آرام و قرار ندارید و من دست تک تک شما را می بوسم.

در پایان این مراسم افطاری ساده پاکبانان و سبزبانان شاغل در شهرداری و سازمان منطقه آزاد قشم بسته معیشتی دریافت کردند.

تحویل بسته های معیشتی به قشر پاکبان و سبزبان در ماه مبارک رمضان با تاکید امام جمعه شهرستان قشم و ضرورت توجه بیشتر به کمتر بگیران و تکریم از زحمات و خدمات آنها صورت گرفت.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

شاهد ملازم: ۴۰۰ پاکبان و سبزبان قشمی میهمان ضیافت افطاری ساده شدند

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید