به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، داوود کشاورزیان عصر امروز در اولین نشست کارکنان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان پس از ادغام در سالن جلسات هتل هرمز بندرعباس اظهار کرد: از حدود 12 الی 13 سال پیش مساله اجرای ادغام در ستاد مرکزی مطرح شده است که با توجه به وظایف سنگین مدیران راه و شهرسازی بهعلت حوزه گسترده کاری نمیتوانستند بهنحو شایسته به وظایف خود عمل کنند که طی پیگیرهای مکرر این امر در دستور کار شورای اداری قرار گرفت و به ادارات کل حمل و نقل محول شد.
وی افزود: هماکنون مراحل ادغام در تمامی استانهای کشور را بهخوبی پشت سر گذاشتیم و تقریبا تکلیف ساختمانها و ماشینآلات تا حدودی مشخص شده است.
کشاورزیان تصریح کرد: یقینا این ادغام مزایایی داشته است که وزیر بر این امر تاکید زیادی داشتند که باید نگهداری راهها و ساماندهی آنها، گرفتن مجوز و تمام فرصتهای حاشیه راهها در یک ادارهکل بهصورت واحد انجام گیرد مخصوصا مجوز گرفتن برای مجتمعهای خدماتی رفاهی بین راهی را برای متقاضیان راحتتر کرده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور خاطرنشان کرد: هرگونه ساخت و ساز در نوار مرزی صرفا با مجوز راهداری صورت میپذیرد که طی تصویب معاونت ریاست جمهوری تا شعاع 100 متری مستثنی است و نیازی به دخالت بخشداریها نیست و همه مراحل کار در سازمان راهداری و حمل و نقل صورت میگیرد که باعث ساده شدن مراحل کارها میگردد و باید از این فرصتها برای سرمایهگذاری و تبلیغات حاشیه راهها استفاده شود.
کشاورزیان یادآور شد: از مدیران کل خصوصا مدیرانی که سابقه و تجربه راهداری ندارند بهطور جدی میخواهم وقت و زمان بیشتری را جهت آشنایی با راهها در نظر گرفته و با دقت کافی و وافی در بهبود و نگهداری وضعیت راهها کوشا باشند که بتوانند ماموریت خود را به نحو احسنت به سرانجام برسانند و در راه به ثمر رساندن این ادغام بهصورت واقعی از هیچ کوششی دریغ نورزند و به مسائل حاشیهای پرداخته نشود زیرا با متخلفان برخورد جدی و قانونی خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اشارهای به پیگیری چارت جدید ازمان کرد و گفت: به هیچ وجه مجوز تأسیس و ساخت اداره جدید داده نخواهد شد زیرا تعداد ادارات راهداری دو برابر اداره راه و شهرسازی است و ممکن است در آینده بنا به ضرورت یا به خواست مقامات استانی برای درخواستکنندگان مجوز گرفته شود.
وی در ادامه تصریح کرد: اولویت اصلی ما در راهداری بحث ایمنی است که اگر خدای ناکرده قصوری صورت بگیرد مسؤولیت کیفری متوجه روسای ادارات و مدیران خواهد شد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اظهار کرد: خطکشی بهموقع، تامین تابلوها و علایم جادهای، ترمیم شانه خاکی، پاکسازی حریم راهها، کمک به ارتقای ایمنی و کاهش تلفات جادهای است که با رعایت قوانین و مقررات دقت شود هیچ ضعفی در مسئله ایمنی بهجا نگذاریم.
کشاورزیان با اشاره به جایگاه و موقعیت استراتژیکی و حمل و نقلی استان هرمزگان بیان داشت: یکی از استانهایی که بیشترین سهم در جابهجایی کالا دارد هرمزگان است.
وی در ادامه از راهاندازی سیستم نوبتدهی مجازی بهعنوان یک عمل ارزنده و بسیار مفید و مثمرثمر یاد کرد و افزود: اجرای این طرح موجب گردیده که رانندگان بهجای اتلاف وقت اوقات بیشتری در کنار خانواده خود داشته باشند و به امورات و کارهای آنها بپردازند و به کارهای عقبافتاده رسیدگی نمایند.
معاون وزیر راه در ادامه سخنان خود اشارهای به آئیننامه مسافر کرد و اظهار داشت: آئیننامه جدید بهزودی در بخش مسافر با توجیه نمودن صاحبان شرکتهای مسافربری باید آغاز گردد و همه مکلفند در یک سیر یکسان با بغلنویسی، رنگ لباس و تابلو و یا همان برند شرکتهای فعال و توانمند در یک سیر یکسان کار کنند و هدف از اجرای این طرح، ساده نمودن و سرعت بخشیدن به روند کار مردم است.
وی همچنین به وضعیت استخدامی و تبدیل وضعیت نیروها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: نگهداری و حقوق کارکنان از محور اصلی استانی اعم از شریانی یا غیر شریانی از محل منابع انسانی است.
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از فارس، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری وحمل و نقل جادهای کشور در پایان سفر یک روزه خود به استان هرمزگان از محورهای مواصلاتی غرب استان بازدید کرد و دستورات لازم جهت برطرف نمودن مشکلات این راهها را صادر کرد.