خبر فوری
سلمان افروشه : نیاز به تخصیص 100 میلیارد تومان برای بهسازی شبکه آبرسانی فرسوده قشم

سلمان افروشه : نیاز به تخصیص 100 میلیارد تومان برای بهسازی شبکه آبرسانی فرسوده قشم

هرمزبان – سلمان افروشه مدیر آبفای قشم گفت: حل مشکلات مربوط به آب در جزیره قشم در دو بخش افزایش ظرفیت تولید با احداث آبشیرین‌کن و خرید تضمینی از نیروگاه‌ها و بهسازی شبکه فرسوده آبرسانی پیگیری می شود و برای اصلاح شبکه به یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، سلمان افروشه بیان کرد: مجوز احداث ۳ آب شیرین‌کن جدید هریک با ظرفیت ۴ هزار متر مکعب در روستاهای باسعیدو، سلخ و تورگان گرفته شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر ۱۲ هزار مترمکعب افزایش تولید که قرار است توسط آب شیرین‌کن‌ها تامین شود در حال رایزنی برای خرید تضمینی آب به میزان ۵ هزار مترمکعب از نیروگاه‌های قشم هستیم و پیش بینی می شود اگر این میزان آب وارد مدار شود بخش زیادی از مشکلات جزیره قشم در تامین آب برطرف شود.

سلمان افروشه شبکه فرسوده آبرسانی را معضلی بزرگتر از تامین آب دانست و اضافه کرد: حتی اگر این میزان آب هم تامین شود اما اصلاح شبکه انجام نشود مشکلات آبرسانی جزیره به پایان نخواهد رسید.

به گفته افروشه در حال حاضر ۵۱۶ کیلومتر شبکه آبرسانی در جزیره وجود دارد که ۲۹۵ کیلومتر آن خط اصلی است و اگر مشکلی در ابتدای خط انتقال پیش بیاد تا انتهای خط دچار مشکل خواهیم شد.

مدیر آبفای قشم راه حل کوتاه مدت اصلاح شبکه را تقسیم حوزه‌های آبرسانی به ۶ زون دانست و افزود: تلاش می کنیم شبکه را به سمتی هدایت کنیم که در صورت نقص فنی روستاهای کمتری دچار تنش آبی شوند.

به گفته افروشه هم اکنون در بخش روستایی ۲۰ هزار مترمکعب آب برای ۳۲ هزار اشتراک تامین می‌شود و به ۱۲ هزار مترمکعب افزایش تولید نیاز است.

وی ادامه داد: در بخش شهری درگهان نیز قراردادی به میزان ۶ هزار و۲۵۰ مترمکعب داریم که در حال حاضر ۴ هزار مترمکعب آب تولید می شود و تا یک ماه آینده ۲ هزار مترمکعب افزایش تولید خواهیم داشت.

سلمان افروشه خاطرنشان کرد: در حوزه آب شهری هم با ۶ هزار مترمکعب کمبود آب روبه رو هستیم.

مدیر آبفای قشم با تاکید بر لزوم تسریع در واگذاری زمین‌های مربوط به آب‌شیرینکن‌ها، خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی آبشیرین‌کن باسعیدو به تازگی شروع شده و آب شیرین‌کن‌های تورگان و سلخ در انتظار جانمایی و تخصیص زمین هستند.

فرماندار قشم نیز در پایان این جلسه گفت: جزیره تشنه خدمت است و مشکل آب در جزیره با عکس یادگاری حل نخواهد شد.

محمد محمدحسینی ادامه داد: برطرف ساختن مطالبه به حق مردم در زمین آبرسانی یک کار جمعی است و یک فرد یا نهاد خاص از عهده آن برنمی‌آید.

وی اظهار کرد: امیدواریم در سال جدید با افزایش هم‌افزایی و همدلی میان مسئولان شاهد توسعه عدالت محور جزیره باشیم.

فرماندار قشم تاکید کرد: پیوست عدالت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب باید در تمامی پروژه‌ها و بخشنامه‌ها دیده شود و قطعی حتی یک ساعت آب و برق در جزیره‌ قشم پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید