خبر فوری

علت فوت فوتبالیست پیشکسوت هرمزگانی چه بود؟

هرمزبان – مسئول کمیته پزشکی هیات فوتبال استان هرمزگان گفت: طبق بخشنامه هیات فوتبال هرمزگان باید تمامی رقابت های در سطح استان و شهرستان حتی مسابقات جام های رمضان یا دهه مبارک فجر باید تأییدیه کمیته پزشکی را بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، دکتر سحر ستاری ، پیرامون فوت فوتبالیست پیشکسوت هرمزگانی در حین مسابقه فوتبال، افزود: زنده یاد علیرضا پورصابر بازیکن تیم پیشکسوتان رودان دو روز پیش پس از پایان نیمه اول و قرار گرفتن روی نیمکت و آشامیدن آب احساس درد می کند و دچار ایست قلبی می شود.

وی با بیان اینکه سریعأ به وسیله آمبولانس این ورزشکار به بیمارستان صاحب الزمان(عج) اعزام می شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه پیش از رسیدن به بیمارستان فاقد نبض بوده و جان خود را از دست داده است.

ستاری با اشاره به اینکه این مسابقات تحت عنوان جام رمضان گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد حسین عطایی با حضور تیم های شهرستان بندرعباس و یک تیم از شهرستان رودان برگزار می شود، اضافه کرد: متأسفانه آنچنان که باید قوانین پزشکی پیش، حین و پس از برگزاری مسابقات فوتبال در سطح کشور جدی گرفته نمی شود.

وی با بیان اینکه انجام معاینات قلبی و عروقی و تأییدیه سلامت از سوی پزشک نیز برای حضور بازیکنان در میادین رسمی ورزشی الزامی است، عنوان کرد: تمامی این موارد پیش بینی شده تا از سلامت بازیکنان و حضورشان در زمین مسابقه اطمینان حاصل شود تا اتفاقی در زمین مسابقه رخ ندهد.

مسئول کمیته پزشکی هیات فوتبال استان هرمزگان با اشاره به اینکه حتما باید در دیدارهای فوتبال و فوتسال آمبولانس حضور داشته باشد، تصریح کرد: باید علاوه بر راننده، هر آمبولانس نیز از یک تکنسین فوریت های پزشکی برخوردار باشد و آمبولانس به دستگاه الکتروشوک مجهز باشد تا اگر اتفاقی در حین مسابقه رخ داد، بتوان سریعا وارد عمل شد.

ستاری با بیان اینکه در مسابقه روز گذشته تیم های شهرداری بندرعباس و بعثت کرمانشاه متأسفانه تیم مهمان فاقد پزشک یا پزشکیار بود که این موضوع خود تخلفی آشکار در سطح مسابقات حرفه ای فوتبال کشور است، خاطرنشان کرد: طبق بخشنامه هیات فوتبال هرمزگان باید تمامی رقابت های در سطح استان و شهرستان حتی مسابقات جام های رمضان یا دهه مبارک فجر باید تأییدیه کمیته پزشکی را بگیرند و سپس اقدام به برگزاری کنند که متأسفانه شاهد هستیم بسیاری از رقابت ها بدون اطلاع هیات فوتبال استان یا شهرستان برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید