خبر فوری

حجت الاسلام عبادی زاده: جهاد دانشگاهی باید ارتباط با صنعت را از حالت شعار خارج کند

هرمزبان – نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: توسعه گلخانه‌های هیدروپونیک در استان هرمزگان مورد تاکید جهاد دانشگاهی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده ظهر امروز(۲۰ فروردین ماه) در دیدار با رئیس و کارکنان جهاد دانشگاهی که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با اشاره به علاقه‌مندی خود به برگزاری جلسات متعدد با جامعه دانشگاهی و نخبگانی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به رسالت خود که دارای تنوع ماموریتی زیادی هم است، می‌تواند نقش مهمی را در تحقق شعار سال ایفا کند.

وی، با اشاره به شعار سال، عنوان کرد: دانش‌بنیان بودن به همراه اشتغال‌زایی دو فاکتور اصلی حوزه تولید است، یعنی می‌توان گفت که اشتغال‌زایی نگاه کاربردی به حوزه تولید و دانش است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، توسعه دانش در حوزه‌های کاربردی و عملیاتی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: دانش باید متناسب با نیاز جامعه رشد و حرکت کند تا راه حلی برای مسائل و چالش‌ها ارائه شود.

جهاد دانشگاهی باید ارتباط با صنعت را از حالت شعار خارج کند

 ارتباط با صنعت از حالت شعار خارج شود

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به لزوم تقویت فعالیت جهاد دانشگاهی در دو حوزه ارتباط با صنعت و کمک به نهادهای حاکمیتی، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی باید ارتباط با صنعت را از حالت شعار خارج کند و اقدام به ارائه گزارش آماری کند تا مشخص شود هر سال نسبت به سال قبل چه تغییری در این حوزه صورت گرفته است.
وی، هم‌افزایی ظرفیت دانشگاهی با شرکت‌های دانش‌بنیان را بسیار مهم برشمرد، بیان کرد: این هم‌افزایی باعث جلوگیری از موازی‌کاری خواهد شد.

 هنر و تجربیات هرمزگان به صورت علمی به نسل جدید منتقل شود

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، مشاغل خانگی را دغدغه خود دانست و تشریح کرد: برنامه‌ریزی لازم برای به بالفعل کردن ظرفیت‌ها توسط جهاد دانشگاهی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به لزوم انتقال خرده فرهنگ‌ها، صنایع دستی و مشاغل خانگی به نسل جدید، ابراز کرد: انتقال هنر و تجربیات به نسل‌های جدید به صورت علمی باید مد نظر جهاد دانشگاهی باشد تا ظرفیت‌های فراموش شده استان در حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی احیاء شود.

جهاد دانشگاهی باید ارتباط با صنعت را از حالت شعار خارج کند

توسعه گلخانه‌های هیدروپونیک مورد تاکید جهاد دانشگاهی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به مزیت‌های احداث گلخانه‌های هیدروپونیک، خاطرنشان کرد: باید کار علمی برای گسترش این گلخانه‌ها که قیمت تمام شده احداث را ۴۰ درصد کاهش می‌دهد، توسط جهاد دانشگاهی انجام شود.

وی، با اشاره به لزوم ایجاد تورها و مواد لازم برای ایجاد این نوع گلخانه‌ها که در حال واردات از کشورهای دیگر است، بیان کرد: بخش زیادی از سمومی که در گلخانه‌های معمولی استفاده می‌شود، در گلخانه‌های هیدروپونیک استفاده نمی‌شود که همین امر علاوه بر افزایش سلامتی محصول، هزینه‌های مصرف سموم را نیز ۸۰ درصد کاهش خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، افزود: مطالعات لازم توسط جهاد دانشگاهی روی توسعه گلخانه‌های هیدروپونیک و تهیه اقلام مورد نیاز برای احداث این گلخانه‌ها که در حال واردات از کشورهای دیگر است انجام شود.

ترویج کرسی‌های تلاوت قرآن در دستور کار باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل قرآنی، تشریح کرد: فرهنگ‌سازی لازم برای ایجاد و ترویج کرسی‌ها تلاوت، توسط خبرگزاری‌های زیرمجموعه جهاد دانشگاهی از جمله ایکنا، دنبال و پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به لزوم توجه به هنر قدسی در حوزه قرآن کریم، ابراز کرد: استفاده از فنون و مهارت‌های تلاوت کاری بسیار هنرمندانه است که رسانه‌ها نیز باید از این منظر به موضوع ورود کنند.

جهاد دانشگاهی باید ارتباط با صنعت را از حالت شعار خارج کند

بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی هرمزگان در راستای تحقق شعار سال

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: این نهاد تمامی ظرفیت‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌زای خود در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی را در راستای تحقق شعار سال به کار خواهد گرفت.

محمد دل‌پسند در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص شعار سال، جهاد دانشگاهی تمامی ظرفیت‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌زای خود در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی را به کار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا فعالیت‌هایی را در حوزه تحقیقات آبزی‌پروری آغاز کردیم و پس از اخذ مجوزهای لازم در  دو زمینه ارتقای فرمولاسیون تولید خوراک میگو و ارتقای فناوری بهره‌برداری از مزارع میگو اقدام کردیم.

دل‌پسند عنوان کرد: همچنین با مجموعه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفتگوهایی در خصوص ایجاد مراکز آموزش تخصصی و عمومی در مناطق و شهرک‌های مسکونی منطقه یکم نداجا در بندرعباس و منطقه دوم نداجا در جاسک انجام دادیم.

وی بیان کرد: با مجموعه منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس نیز در راستای ایجاد یک مرکز آموزش تخصصی صنعت همکاری خوبی آغاز و قراردادهای لازم بسته شده است. مقرر شده که با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و حمایت صنایع استان مقدمات ایجاد این مرکز تخصصی را فراهم کنیم که در صورت اجرا، یک نقطه تحول در هرمزگان برای تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه صنعت صورت می‌گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان تصریح کرد: با منطقه آزاد قشم نیز گفت‌وگوهای خوبی صورت گرفته و مقدمات ایجاد دفتر همکاری‌های مشترک جهاد دانشگاهی و منطقه آزاد فراهم شده است. همچنین با اتاق بازرگانی استان، دفتر صادرات و واردات این اتاق و انجمن صادرکنندگان میگو همکاری‌های خوب و تفاهم‌نامه‌های چندجانبه‌ای در راستای توسعه علمی فعالیت‌های آبزی‌پروری و شناسایی بازارهای صادراتی شکل گرفته است.

دل‌پسند یادآور شد: در حوزه توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی انرژی‌های نوین برای شناسایی رویکردهای جدید در تأمین انرژی در صنعت آبزی‌پروری هم‌ کارهای مطالعاتی توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان انجام شده و در حال تکمیل است. امیدواریم با عمل به برنامه‌های ذکر شده در راستای تحقق شعار سال و چشم‌انداز فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در سال ۱۴۰۱، بتوانیم سال پر باری را برای خدمت به مجموعه تحقیقات و صنعت استان رقم بزنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید