خبر فوری

موافقت مجلس با پیوستن کشورمان به موافقت‌نامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک

هرمزبان – نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقت‌نامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک از طریق جاده موافقت کردند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۷ فروردین ماه) با لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقت‌نامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک از طریق جاده با ۱۶۸ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ رأی موافقت کردند.

در ماده واحده این لایحه آمده است: دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود نسبت به امضای موافقت‌نامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک از طریق جاده (ای دی آر) مشتمل بر ۱۷ ماده به شرح پیوست اقدام و اسناد الحاق را نزد امین اسناد تودیع کند.

سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در موافقت با این لایحه، گفت: موافقت‌نامه‌هایی که در زمینه همکاری بین دولت‌های مختلف اتفاق می‌افتد، ضمن آنکه زمینه فنی ایجاد می‌کند، کاربردی داخل کشور و کاربردی خارج از کشور خواهد داشت. این معاهده نامه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی اضافه کرد: زمینه‌سازی برای افزایش مبادلات تجاری بحث مهمی است که نیازمند توافقات است. پیش قدم شدن برای قرارگیری در توافق‌نامه‌ها یکی از اقداماتی است که اقتصادی سالم میان کشور ما و سایر کشورها را زمینه سازی می‌کند.

عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با این لایحه با اشاره به ضرورت مراودات هر چه بیشتر از طریق موافقت‌نامه‌هایی که می‌توانند به نحوی در تولید کشور مؤثر باشند، بیان کرد: از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۴۰۰ حدود ۸.۵ درصد از تولید ناخالص کشور از حوزه حمل و نقل بوده است و این نکته اهمیت زیادی دارد.

رحیمی مظفری تأکید کرد: برخی از کشورها بیش از ۳۵ درصد هزینه تولید خود را از حوزه حمل و نقل کسب می‌کنند، اما ایران که زمانی به جاده ابریشم معروف بود امروز چه سهمی در حوزه حمل و نقل منطقه دارد و در ترانزیت تا چه میزان مؤثر است.

نماینده مردم سروستان در مجلس افزود: ایران باید با پیوستن به این توافقنامه‌ها زمینه ایجاد مسیرهای حمل و نقل و کریدورهای ترانزیت را افزایش دهد.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید