خبر فوری

امروز به مناسبت روز طبیعت / مردم کیش و گردشگران راهی طبیعت شدند

هرمزبان – همزمان با ۱۳ فروردین مردم کیش همراه با گردشگرانی که در تعطیلات نوروزی به این جزیره مرجانی سفر کرده اند در قالب آیینی سنتی راهی طبیعت و تفرجگاه ها شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا، خانواده های ساکن در جزیره کیش این روزها و به ویژه در روزهای تعطیل فرصت آب و هوای بهاری جزیره کیش را غنیمت می شمارند و روز تعطیل خود را در کنار ساحل یا دیگر جاذبه های طبیعی می گذرانند.
امروز شنبه همزمان با ۱۳ فروردین روز طبیعت گردشگران و ساکنان کیش از نخستین ساعات سپیده دم به همراه خانواده برای بستن پیوندی دوباره با طبیعت، روانه تفرجگاه ها و سواحل زیبای این جزیره مرجانی شدند.
تفرجگاه های ساحلی مرجان و سیمرغ، کشتی یونانی، کاریز، بندر و شهر تاریخی حریره، اسکه تفریحی، کلبه هور و درخت سبز از جمله نواحی بسیار خوش منظره و خوش آب وهوا جزیره کیش است که از سپیده دمان صبح امروز شاهد حضور گسترده خانواده های کیشوندان و مسافران است.
کاشت گل های رنگی، امنیت، آرامش، سواحل زیبا و آب و هوا از شاخص ترین ویژگی هایی که بامداد به آن اشاره کرد و افزود: کیش می تواند الگوی بسیار مناسبی برای ارائه خدمات گردشگری به مردم ایران در نقاط مختلف کشور باشد.

پرهیز از دست زدن به آهوان
طبیعت زیبای جزیره کیش و ویژه جنوب آن شاهد حضور آهوان زرد ایرانی است که رییس اداره محیط زیست منطقه آزاد کیش از ساکنان و گردشگران خواست در روز طبیعت در صورت مشاهده بچه های آهوها از دست زدن به آنها خودداری کنند.
مریم محمدی افزود: در ایام تعطیلات نوروزی پنج راس بچه آهو به دلیل توجه نکردن مردم به دستورالعمل‌ها و دست زدن افراد به آن‌ها تحویل محیط بانان شده است و نگهداری این حیوانات به دور از مادرانشان بسیار سخت خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه ساکنان و گردشگران برای احترام به طبیعت، آتش را در زیر درختان روشن نکنند، گفت: آتش را در ظروف مخصوص روشن کنند و پیش از ترک محل از خاموش شدن آن مطمئن شوند.
محمدی افزود: مردم از روشن کردن آتش در سواحل به دلیل آلودگی و باقی مانده آثار ناشی از دوده آتش بر روی ماسه‌های دریا و همچنین شکستن شاخه ها برای روشن کردن آتش خودداری کنند.
جزیره زیبای کیش با مساحتی حدود ۹۲ کیلومتر مربع مساحت با داشتن ۵۰ هتل با ظرفیت ۱۹ هزار تخت، ۱۸۰ باب رستوران، ۸۰ دفتر خدمات مسافرتی، ۳۰ کلوپ دریایی، بزرگترین پیست دوچرخه سواری کشور به طول ۷۳ کیلومتر یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید