خبر فوری

یوسف نوری: آموزش و پرورش باید به سمت مهارت پروری حرکت کند

هرمزبان – وزیر آموزش و پرورش گفت: باید تلاش کنیم تا دانشکده های کشاورزی و هنرستان‌های فنی ما به سمت تامین نیازهای هر شهرستان حرکت کنند و این امر مستلزم این است که آموزش و پرورش ما از حافظه پروری به دنبال مهارت پروری حرکت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، یوسف نوری روز پنجشنبه در نشست صمیمی با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف شهرستان تربت جام افزود: دولت، ظرفیت استخدام همه را ندارد، و  فرد دارای مهارت نیز به دنبال کار اداری نمی‌رود و باید در نظام تعلیم و تربیت به گونه‌ای تربیت نیروهای آینده‌ساز کشور انجام شود تا هیچ فردی با برخورداری از مهارت بیکار نباشد.

وی ادامه داد: همسان‌سازی در آموزش و پروش انجام شده است اما برای کمک به پیشکسوتان و بازنشستگان مقرر شده سقف همسان سازی باز گذاشته شود تا بتوانند تدریس کنند و خلاء و کمبودهای آموزشی را نیز جبران کنند.

وزیر آموزش و پروش گفت: در تربت جام طی سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مدرسه سازی پرداخت شد و اعتبار مدارس کانکسی این شهرستان هم تامین خواهد شد و در زمینه عدالت آموزشی اقدام به رصد وضعیت تمامی شهرهای استان خراسان رضوی کرده ایم و تصویری روشن از آن به دولت ارائه خواهیم داد.

نوری افزود: شعار دولت “از مردم، بین مردم و برای مردم” است و اگر این کار را انجام دهیم به طور قطع دولت قوی خواهد شد اما نباید انتظار داشت دولت پس از ۶ ماه از آغاز فعالیتش قادر به حل تمامی مشکلات باشد.

وی ادامه داد: اولین کار دولت سیزدهم تهیه واکسن بود و خوشبختانه دانشمندان جوان ما موفق به ساخت واکسن کرونا شدند که از ظرفیتهای فراوان کشور نشان دارد و نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال “تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین” گویای تاکید بر این ظرفیت موجود در کشور است.

او با بیان این که کشور ما در حوزه بهداشت و درمان با تولید واکسن به قدرت رسید گفت: در زمینه سلول‌های بنیادین و انرژی هسته‌ای نیز به قله موفقیت رسیده‌ایم و در غیر این صورت آمریکا پای میز مذاکره با ما نمی‌آمد.

در سفر یک روزه یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش به شهرستان تربت جام دبیرستان هفت کلاسه شهید آیت الله غفاری با زیربنای ۶۷۰ متر مربع در دو طبقه در شهر نصرآباد تربت جام افتتاح شد. وزیر آموزش و پرورش در ابتدای این سفر با خانواده شهید و جانباز دروگر دیدار کرد.

در این سفر مهر الله رخشانی مهر، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و جمعی از مدیران استان خراسان رضوی وزیر آموزش و پرورش را همراهی کردند.در ابتدای این نشست ضمن قرائت وصیت نامه شهید خانلری از مادر این شهید دفاع مقدس تجلیل شد.

شب گذشته نیز وزیر آموزش و پرورش در مشهد یک باب مدرسه در روستای کلاته برفی را افتتاح کرد و در جمع خیرین مدرسه‌ساز استان حاضر شد.

استان خراسان رضوی دارای بیش از ۱۲ هزار مدرسه با بیش از ۵۶ هزار کلاس درس است و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز در این استان تحصیل می کنند که معادل حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور است.

رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند.

سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در خراسان رضوی امروز پنجشنبه نیز ادامه دارد.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان،آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی و نیز معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همراهی می کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید