خبر فوری

مجتبی قهرمانی: چهار هزار تن کالا در انبار اموال تملیکی هرمزگان تاکنون تعیین تکلیف شده است

هرمزبان – مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری استان هرمزگان از تعیین تکلیف چهار هزار تن کالا در انبار اموال تملیکی هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری استان هرمزگان در بازدیدرییس قوه قضاییه از انبار اموال تملیکی هرمزگان با اشاره به اینکه ۴ هزارتن کالا در انبار اموال تملیکی تاکنون تعیین تکلیف شده است، گفت: تعیین تکلیف این کالاها از گمرک به اموال تملیکی باقی مانده است.

افزود: فرآیند تعیین تکلیف اموال رسوبی متفاوت است و بخشی از این کالاها را باید بنادر به گمرک و بخشی را گمرک به اموال تملیکی اعلام کند و بخشی را باید خود اموال تملیکی به فروش برساند.
وی بیان داشت: براساس بررسی‌های انجام شده حدود ۸ هزار و ۳۰۰ کانتینر و ۶۶ هزار تن کالای فله متروکه در بنادر و گمرکات استان معطل مانده است که رییس دستگاه قضا با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع پس از بررسی فرآیندهای این بخش، دستور لازم برای ترخیص آن را صادر کرد.
رییس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه رییس دستگاه قضا در نشست های متعدد بر همراهی و هماهنگی با دولت تاکید کرد و اظهارداشت: در راستای تاکید رییس دستگاه قضا تلاشمان بر حمایت از اداره‌های دولتی و روان کردن کار آن‌ها است.
قهرمانی گفت: رییس دستگاه قضا در بازدید از انبار اموال تملیکی استان هرمزگان دستورات راهگشا و کاربردی را صادر کرد.
وی در خصوص دستورات رییس دستگاه قضا در بازدید از انبار اموال تملیکی این استان ادامه داد: براساس گزارش‌های ارائه شده به رییس دستگاه قضا و بررسی‌های شخصا در بازدید از اموال تملیکی دستورات راهگشا و کاربردی عنوان شد.
رییس قوه قضاییه اضافه کرد: در پی این دستورات مقرر شد بحث اموال رسوبی و کالاهای مانده از زاویه دیگری بررسی و موضوع از گمرکات و بنادر پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه چهارشنبه شب در سفری از پیش اعلام نشده و بدون تشریفات و با پرواز عمومی وارد بندرعباس شد.

با توجه به ابلاغ دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر حذف تشریفات و هزینه‌های زائد و لزوم اجرای یکپارچه و دقیق آن در قوه قضاییه و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، سفر امروز رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان نیز همانند سفر چندی پیش وی به استان اصفهان، بدون تشریفات مرسوم صورت گرفت.

اتخاذ رویکرد مساله‌محور و تخصص‌ گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌ها موجود که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسوولیت‌های دستگاه قضا به ویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه است، نقطه کانونی اقدامات، برنامه‌ ها و سفرهای رییس قوه قضاییه در دور جدید محسوب می‌شود.

 

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید