خبر فوری

مهدی دوستی: ۳۶۹ هزار وسیله نقلیه وارد هرمزگان شده است

هرمزبان – استاندار هرمزگان گفت: از ۲۵ اسفند تاکنون حدود ۳۶۹ هزار وسیله نقلیه وارد استان شده که این آمار نشان‌دهنده رشد ۶۹ درصدی ورود مسافران نسبت به سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، مهدی دوستی عصر جمعه در گفت‌وگوی تلفنی با گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر اظهارداشت: فقط در روز دوم فروردین جاری حدود ۵۷ هزار وسیله نقلیه وارد استان هرمزگان شد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه استان هرمزگان قطب گردشگری دریایی کشور محسوب می‌شود، شاهد اتفاق مبارکی در حوزه سفرهای دریایی بودیم و یک میلیون و ۸۳ هزار نفر با شناورها به جزایر استان سفر کردند.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: تمرکز مسافرانی که از طریق دریایی به جزایر سفر کردند بیشتر بر روی جزایر قشم، کیش و هرمز به عنوان قطب‌های جدید گردشگری دریایی ایران بود که رشد ۳۰۶ درصدی را در این حوزه داشتیم.

دوستی ادامه داد: آمار سفرهای دریایی به طور معمول نسبت به سایر سفرها دقیق‌تر بوده، چرا که پروسه تردد با شناورها سختگیرانه‌ و الزام به استفاده از کدملی وجود دارد. بنابراین ما در حوزه سفرهای دریایی شاهد یک میلیون و ۸۳ هزار کدملی منحصر به فرد بودیم.

وی تصریح‌کرد: آمار ورود به جزایر با خودرو نیز ۱۶۴ هزار خودرو بوده که نسبت به سال قبل ۳۵۲ درصد و نسبت به سال ۹۸ حدود ۳۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان‌کرد: کارگروه احصا نیز برای شناسایی نواقص و کمبودها نیز تشکیل شده چرا که موج سفرهایی که وارد استان شده‌اند آرزوهای ما را در حوزه‌های گردشگری برآورده کرده است.

وی با اشاره به اینکه همیشه به دنبال تنوع بخشی به سفرها، بوده ایم گفت: توجه به جزایر جنوبی و رونق گردشگری دریایی اتفاق بسیار مبارکی است که تلاش می‌کنیم نقطه ضعف‌های موجود در ۲ بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری استان را ظرف سه ماه آینده با برنامه‌ای ویژه برطرف کنیم.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید