خبر فوری

معاون وزیر آموزش و پرورش: محتوای زیست محیطی در۱۲ کتاب درسی گنجانده می‌شود

هرمزبان – صادق ستاری فرد گفت: تولید محتوای زیست محیطی در ۱۲ کتاب درسی برای آموزش دانش آموزان پیش بینی و تولید شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: تولید محتوای زیست محیطی در ۱۲ کتاب درسی برای آموزش دانش آموزان پیش بینی و تولید شده است.

ستاری فرد افزود: دانش آموزان با تولید محتوا در کتاب های درسی حداقل هایی در جهت حفظ منابع طبیعی و محیط زیستی را آموزش می بینند.

وی ادامه داد: همیاران محیط زیست بواسطه این آموزش ها، می توانند در اوقات خارج از مدرسه آموخته های خود را عملیاتی کنند.

محتوای زیست محیطی در۱۲ کتاب درسی گنجانده می‌شود

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همچنین درباره طرح همیاران سلامت توضیح داد: این طرح در اجرای اصل ۵۰ قانون اساسی با هدف آگاهی بخشی و نهادینه سازی آموزه ها و فرهنگ زیست محیطی و محیط زیست سالم به ادارات کل استان ها ابلاغ شد.

وی افزود: براین اساس قرار شد که یکی از استان ها دبیرخانه این موضوع را به عهده گیرد تا از ظرفیت دانش آموزان برای ایجاد یک محیط زیست سالم از خانه تا محله، مدرسه و محیط پیرامونی بهره مند شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در نظر داریم بواسطه طرح همیاران محیط زیست فرهنگ محیط زیست سالم در وجود دانش آموزان نهادینه شود که در واقع هم خودشان بتوانند از طبیعت در مقابل دیگران مراقبت کنند و هم در عین حال در ایام بزرگسالی برای زیست سالم در آینده بهره مند شوند.

ستاری فرد یادآورشد: دانش آموزان با فراگرفتن آموزش های لازم در حوزه محیط زیست می توانند از دانش این حوزه برای برخورد منطقی و صحیح نسبت به حفظ منابع طبیعی استفاده کنند.

محتوای زیست محیطی در۱۲ کتاب درسی گنجانده می‌شود

وی ادامه داد: حفظ منابع حیاتی، نهادینه سازی فرهنگ و اخلاق زیست محیطی، رعایت عدالت و حقوق بین نسلی، گسترش سطح آگاهی دانش و بینش زیست محیطی جامعه و افزایش مشارکت و مسئولیت پذیری دانش‌آموزان و آحاد جامعه و حفظ محیط زیست از جمله اهداف اجرایی این طرح است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش ایرنا، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ در آیین روز درختکاری در جمع خبرنگاران گفته بود: معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش قرار است به زودی همیاران محیط زیست را در مدارس ایجاد کند. درخت نشانه زندگی است و باید این انس را با دانش آموزان فراهم کنیم.

وی افزود: قرار است به پاسداشت مقام۴ هزار شهدای معلم و۳۶ هزار شهید دانش آموز، ۴۰ هزار نهال درخت توسط دانش آموزان از امروز تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ کاشته شود که اداره کل آموزش و پرورش مازندران هم در این موضوع نقش محوری دارد.

وی تاکید کرد: باید انس با طبیعت و ارتباط با مخلوق برای دانش آموزان براساس ترسیم اهداف سند درسی فراهم شود تا در تمام ایام سال ارتباط با طبیعت را مد نظر داشته باشند و بتوانیم محیطی پاک، سرزنده و شاداب داشته باشیم.

همچنین ستاری فرد نیز روز درختکاری با انتشار پیامی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: وزارت آموزش وپرورش باهدف تحقق اهداف ساحت زیستی، نهادینه سازی دانش وبینش زیست محیطی، تقویت فرهنگ محیط زیست سالم، حفظ منابع حیاتی و منافع ملی بامشارکت دانش آموزان طرح همیاران محیط زیست را مزین بنام  شهید مرادی تنها شهید محیط زیست در دفاع مقدس به دبیرخانه ای مشهد مقدس اجرا می کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش۱۷ اسفند ماه از مشارکت دانش‌آموزان در حفظ محیط زیست با اجرای طرح «همیاران محیط زیست» در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: باتوجه به اهمیت محیط زیست سالم در زندگی، تأکیدات اسناد بالادستی و اهداف ساحت زیستی-بدنی به عنوان یکی از ساحت‌های ۶ گانه تعلیم و تربیت، ضروری است، از طریق مشارکت دانش‌آموزان در حفظ و ارتقای وضعیت زیست محیطی کشور گام‌های مهمی برداریم.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید