خبر فوری

علی اکبر صفایی : تردد ۵۵۰ هزار نفر مسافر و گردشگر به جزایر هرمزگان

هرمزبان – مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از آغاز طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز، تاکنون ۵۵۰ هزار نفر مسافر و گردشگر به جزایر هرمزگان رفت و آمد داشته اند که در مقایسه به سال‌های قبل از کرونا بیش از دوبرابر افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، علی اکبر صفایی، دوم فروردین ماه در بازدید از بندر شهید حقانی بندرعباس، افزود: طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین پایان تعطیلات ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۹۰ هزار خودرو از سرزمین اصلی به جزایر و بلعکس جابجا شده اند که ۵۶ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: از ۲۵ اسفند تاکنون ۱۳ هزار نفر نیز با شناورهای مسافری جابجا شده اند که نسبت به سال ۹۸ بیش از ۴ برابر افزایش داشته است.

صفایی با توصیه به گردشگران و مسافران دریایی برای حفظ محیط زیست، بیان کرد: مسافران وگردشگران دریایی برای داشتن یک سفر ایمن و خاطره انگیز با توجه به نکات ایمنی، در حفظ و صیانت از محیط زیست و زیست بوم دریا و همچنین جزایر و پاکیزگی شهرهای بندری نکات لازم را رعایت کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی، ۸۵۳ شناور گردشکری با ظرفیت پنج هزار و ۳۲۸ نفر وظیفه خدمات دهی شبانه روزی به میهمانان نوروزی را بر عهده دارند.

صفایی اضافه کرد: برای ایمنی سفرها نیز ۳۳ ایستگاه همیار ناجی و ۲۴ ایستگاه نجات غریق و غواصی همراه با ۲۰ تیم بازرسی فنی و ایمنی در بنادر مستقر و ۸ فروند شناور تخصصی جستجو و نجات دریایی مسئولیت خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی را بر عهده دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید