خبر فوری

بندرگاه چند منظوره خمیر تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد

هرمزبان – معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، اعلام کرد: بندرگاه خمیر تا پایان سال جاری مورد بهره برداری تجار، صادرکنندگان و دریانوردان قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، علی اکبر صفایی امروز (اول فروردین ماه) در حاشیه بازدید از بندرگاه خمیر اظهار کرد: درحال حاضر اسکله های این بندرگاه نصب شده و امیدواریم با ساخت یک رمپ که کار مواد معدنی را انجام دهد و  کار محوطه سازی و تجهیزات مورد نیاز این بندر در سال جاری تکمیل و با عملیاتی شدن کامل این بندر تا پایان سال ۱۴۰۱ شاهد خدمات مطلوب و رونق شهر خمیر باشیم.

وی با اشاره به اینکه این طرح بندرسازی با مدیریت و راهبری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی‌ها،  این طرح بندرسازی در سال جاری مورد بهره برداری و استفاده تجار، صادر کنندگان و دریانوردان قرار می‌گیرد.

وی ظرفیت پذیرش شناورهایی تا پنج هزار تن را برای این بندرگاه پیش بینی کرد و یادآور شد: احداث بندرگاه خمیر در این منطقه، باعث فعال شدن معادن خمیر، حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پسکرانه، ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه خمیر و استان و در نهایت رشد و توسعه و رونق بخشی به زندگی مردم خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح چندمنظوره بندرگاه رونق قابل توجهی را در شهرستان بندرخمیر به ویژه در حوزه تجارت، صادرات و واردات کالا ایجاد می کند، افزود: تلاش می‌کنیم پسکرانه قابل توجهی برای این مجتمع بندری ایجاد شود.

بندر چند منظوره خمیر در فاصله دو کیلومتری شرق اسکله موجود شیلات و در محلی به طور کامل خارج از تالاب بین‌المللی خورخوران و جنگل‌های حرا جانمایی شده است که با بهره‌برداری از آن، کانون جدید تجارت دریایی برای صادرات مواد معدنی در ۹۵ کیلومتری غرب بندرعباس ایجاد خواهد شد.

شهرستان تالابی بندر خمیر در  فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهر بندرعباس واقع شده این شهرستان به واسطه مجاورت با بزرگترین تالاب دریایی ایران و خاورمیانه (تالاب بین المللی خورخوران) دارای ظرفیت‌های تجاری و گردشگردی منحصر به فردی است.

شایان ذکر است، مدیر عامل سازمان بنادر در دومین روز سفر خود به استان هرمزگان از مرکز کنترل ترافیکVTS)  ) بندرگاه کیش، و مرکز کنترل دریایی بندر مسافری آفتاب بازدید و با کارکنان شاغل در این بندر دیدار و گفت وگو کرد.

بازدید از روند خدمات دهی به میهمانان نوروزی در بندرگاه جزیره کیش، بازدید از بنادر خمیر، پهل و لافت و همچنین بازدید از بنادر و اسکله های گردشگری گورزین، سهیلی و طبل در جزیره قشم بخش دیگری از برنامه های دومین روز مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به استان هرمزگان بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید