خبر فوری
مدیر آموزش‌وپرورش قشم گفت: در سه دهه اخیر نرخ بی‌سوادی افراد بالای 6 سال مناطق روستایی این جزیره از 60 درصد به 15.5 کاهش‌یافته است.

کاهش 45 درصدی نرخ بی‌سوادی در مناطق روستایی قشم

‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا،‌ بهرام پور اشرف با بیان اینکه در سال 1365 نرخ باسوادی در روستاهای قشم 40 درصد بوده است، اظهار کرد: در آخرین سرشماری سال 65، بیش از 60 درصد مردم روستاها از نعمت خواندن و نوشتن محروم بودند که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این آمار به 15درصد در سال90 کاهش‌ یافته است و شاهد رشد بیش از 44 درصدی باسوادی در مناطق روستایی این جزیره بوده‌ایم.

وی افزود: در آخرین سرشماری سال 90 نرخ باسوادی رده سنی شش سال به بالا در مناطق روستایی جزیره قشم به بالای 84 درصد رسیده است و به گفته این مسئول نرخ باسوادی مناطق شهری در همین رده سنی در سال 65 قریب به 58 درصد بوده و در سال 90 این آمار به بیش از 88 درصد رسیده که شاهد رشد 18 درصدی در مناطق شهری هستیم.

پور اشرف تفاوت نرخ باسوادی شهر و روستای شهرستان قشم در سال 90 را قریب به چهار درصد دانست و عنوان کرد: با همراهی مسئولین شهر، سازمان منطقه آزاد قشم، آموزش‌وپرورش و سفیران دانش نهضت سوادآموزی در کنار انسداد مبانی بی‌سوادی موجب شده که مردم زحمت‌کش روستایی جزیره قشم همپای مناطق شهرنشین و بلکه فراتر از آن در مسیر باسوادی گام بردارند.

وی در پایان گفت: طبق سهمیه ابلاغی اداره کل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان، در سال جاری بیش از 112 درصد از بی‌سوادان جذب کلاس‌های آموزش سوادآموزی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، جزیره قشم با جمعیتی قریب به 120 هزار نفر، بزرگ‌ترین جزیره کشور به شمار می‌آید که نرخ بالای مهاجرت در این شهرستان، وضعیت اقتصادی خانواده‌ها و همچنین عوامل فرهنگی‌ از مهم‌ترین عوامل عدم ریشه‌کنی بی‌سوادی ‌در این جزیره بشمار می‌آیند.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید