هم‌اندیشی جهادگران قرآنی با نخبگان بشاگرد + عکس

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به هرمزگان، در آخرین برنامه دومین روز حضور گروه جهادگران قرآنی «ندای رحمت» به شهرستان بشاگرد، نشست هم‌اندیشی اعضای این گروه با نخبگان و متخصصان شهرستان بشاگرد در ساختمان کمیته امداد خمینی‌شهر این شهرستان برگزار شد.
در این نشست علی‌اصغر شعاعی، قاری بین‌المللی کشورمان به بیان برخی موارد و کمبودهایی که طی چند روز حضور خود در این مطنقه مشاهده کرده است، پرداخت و گفت: در این شهرستان، محرومیت‌های بسیار زیادی وجود دارد که تنها همت مردم این دیار می‌تواند، کمی از آن را جبران کند.
وی با اشاره به اینکه گروه جهادگران قرآنی ندای رحمت به بشاگرد آمده است تا اگر بتواند گامی در جهت پیشرفت و کاهش محرومیت‌های این شهرستان بردارد، افزود: امیدواریم نخبگان و متخصصان این شهرستان بتوانند در این راه کمک کننده باشند و اگر در گام‌های اول به موفقیت نرسیدند، ناامید نشده و تلاش خود را بیش از پیش کنند.
در ادامه این مراسم که مسئولان و کارکنان برخی ادارات شهرستان بشاگرد حضور داشتند، هر کدام از آنها به بیان کمبودها و محرومیت‌های این شهرستان پرداختند. در بخشی از این نشست به درصد بیکاری این شهرستان بر اساس آمار سال 1390 که 53 درصد اعلام شده است، اشاره و اعلام شد که 47 درصد دیگری که به عنوان بخش شاغل این شهرستان معرفی شده است عمدتاً در محیطی غیر از شهرستان بشاگرد مشغول فعالیت هستند.
همچنین در این نشست علاوه بر موضوع اشتغال که مهمترین معضل مردم این شهرستان اعلام شد، از نداشتن جاده‌های دسترسی به عنوان یکی دیگر از مهم‌ترین معضلات اشاره و اعلام شد که با برطرف شدن مشکلات جاده‌ای بخش زیادی از مشکلات این شهرستان برطرف خواهد شد.
نداشتن آب شرب و نیز آب برای بخش کشاورزی از جمله دیگر مشکلات مطرح شده در شهرستان بشاگرد توسط نخبگان این شهرستان در این نشست بود. همچنین استفاده از آب سدهایی که در این شهرستان ساخته شد و مصرف آن برای شهرهای دیگر استان هرمزگان مورد استفاده قرار گرفته شده است انتقاد شد.
در بخش دیگری از این نشست که بیش از چهار ساعت به طول انجامید در مورد ظرفیت‌های این شهرستان نیز بحث و اعلام شد که بخش معدنی یکی از مناسب‌ترین بخش‌هایی است که می‌تواند زیرساخت‌های فراوانی را با خود به این شهرستان به همراه بیاورد.
قطره‌ای کردن کشاورزی‌ها بخش دیگری از راهکارهای شرکت کنندگان در این نشست برای رفع مشکلات و فقری که دامنگیر این منطقه شده است عنوان و بیان شد از ظرفیت تولید خرمای این شهرستان نیز می‌توان استفاده‌های بهینه‌تری شود.
فراهم کردن حمایت‌هایی از مردم برای کاشت محصولاتی همچون زعفران، سیر و نیز مزرعه‌های گلخانه‌ای بخش دیگری از راهکارهای نخبگان شهرستان بشاگرد برای رفع محرومیت این دیار بود.
همچنین راه‌اندازی آموزشگاه فنی و حرفه‌ای و اندیشیدن راهکارهایی برای حضور دانش‌آموزان در رشته‌های تحصیلی فنی، بخش دیگری از راهکارهایی که در آینده می‌تواند از رشد بیکاری ممانعت کند نام برده شد و در کنار آن اعلام شد که باید بستری برای تولید کارگاه‌های کوچک و مشاغل خانگی همچون قالیبافی فراهم شود.
در این نشست هم اندیشی مهم‌ترین خواسته‌ای که از سوی نخبگان و متخصصان بشاگردی مطرح شد، بحث کمک رسانی ویژه به این دیار کمتر برخوردار از امکانات بود. درخواستی که امید داشتند تا این گروه وسیله‌ای برای تحقق آن باشد.
یادآور می‌شود گروه جهادگران قرآنی ندای رحمت امسال برای دومین بار است که با سفر به منطقه محروم بشاگرد علاوه بر برپایی محافل انس با قرآن و آموزش‌های مقدماتی قرآن برای اهالی این دیار، حمایت‌هایی را نیز با خود به این دیار روانه کرده است.
بشاگرد یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان است که در سال ۱۳۸۵ تأسیس شده است. مرکز این شهرستان، شهر سردشت است، ‌این شهرستان که از وسعت زیادی برخوردار است، ‌دارای روستاهای فراوانی است که در گستره این شهرستان پراکنده شده و مهم‌ترین معضل آنها نداشتن راه دسترسی مناسب است، به دلیل کوهستانی بودن این منطقه احداث راه دسترسی مناسب با محدودیت‌هایی همراه است که البته همت ویژه دولت را می طلبد.
از نکات جالب شهرستان بشاگرد و روستاهای متعدد آن، علاقه بیش از حد به قرآن کریم در عین وجود داشتن تمام این محدودیت‌ها است، این علاقه به حدی است که دغدغه اصلی روستانشینان این شهرستان نه کمبود امکانات که یادگیری قرآن است، اکثر روستاهای این شهرستان در پی احداث دارالقرآن و تهیه ملزومات آن بیش از هر چیز دیگر هستند.
تصاویر این نشست در ادامه آمده است.

هم اندیشی جهادگران قرآنی با نخبگان بشاگرد / این دیار قرآنی را دریابید

هم اندیشی جهادگران قرآنی با نخبگان بشاگرد / این دیار قرآنی را دریابید

هم اندیشی جهادگران قرآنی با نخبگان بشاگرد / این دیار قرآنی را دریابید

هم اندیشی جهادگران قرآنی با نخبگان بشاگرد / این دیار قرآنی را دریابید

هم اندیشی جهادگران قرآنی با نخبگان بشاگرد / این دیار قرآنی را دریابید

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید