خبر فوری

آیین گرامیداشت روز جهانی گمرک در قشم برگزار شد

هرمزبان – آیین گرامیداشت روز جهانی گمرک در ۶ بهمن (۲۶ ژانویه) روز جهانی گمرگ با حضور امامان شیعه و اهل سنت، معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد، مدیر کل و شاغلان گمرک و مسوولان محلی در اداره کل گمرک قشم برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان،  مدیر کل گمرک در این نشست گفت: «توسعه تحول دیجیتالی درگمرکی با پذیرش فرهنگ داده و ایجاد یک محیط پویای داده گمرکی» به عنوان شعار روز  ۲۶ ژانویه ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است.

علیرضا قنبری افزود: این شعار در راستای تلاش گمرک‌ها برای تسریع تحول دیجیتالی از طریق پذیرش فرهنگ داده انتخاب شده است.

وی ادامه داد: استفاده از اکوسیستم داده‌های دانش بنیان و بهره گیری از علم و باعث ایجاد یک محیط پویای داده گمرکی می‌شود.

امام جمعه قشم نیز با تبریک روز جهانی گمرک به کارمندان این اداره کل گفت: یکی از زیرساخت‌های اصلی تجارت گمرک است که همه فعالیت‌های آن برای رونق و توسعه اقتصادی بر پایه اقتصاد و معیشت مردم است.

غلامرضا حاجبی افزود: کلیه ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی باید در جهت رفع و تسهیل قوانین مصوب در راستای کمک به بهبود وضعیت اقتصادی مردم تلاش کنند.

گمرک نبض اقتصاد کشور است

امام جمعه اهل سنت قشم نیز در این نشست گفت: مجموعه گمرک مرزبانان اقتصاد کشور و به عنوان نبض اقتصاد کشور هستند که با همت و خدمت آنان اقتصاد کشور در چرخش قرار می‌گیرد.

شیخ عبدالرحیم خطیبی افزود: اخلاق‌مداری و کارآمدی مسوولان از ابزارهای رضایتمندی مردم از نظام و دستگاه‌‎هاست.

وی ادامه داد: گمرک یکی از دستگاه‌های قدیمی در قشم است و در ۵۰ سال پیش هشت گمرک فعال در این جزیره وجود داشت که از فعالیت اقتصادی و رونق صادرات  واردات در این منطقه نشان دارد.

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم هم گفت: انسجام بین دستگاه‌های همجوار در تصمیم‌گیری‌ها و استفاده از همه توان موجود در جزیره، ظرفیت‌های پیدا و پنهان را وارد مدار توسعه و تحول در حوزه اجرایی این منطقه می‌کند.

فریدون فدایی دولت افزود: سازمان منطقه آزاد قشم با گمرک همراه است و این نهاد را پیشران تولید، صنعت، تجارت و توسعه بر می‌شمارد.

وی ادامه داد: اتفاق نظر باعث می شود روند توسعه و تولید افزایش پیداکند و از این رو یکی از اهداف ما ایجاد اتفاق نظر وپرهیز از اختلاف و تفرقه است تا در فضای تفاهم و هم افزایی به رونق اقتصاد و تولید کمک کنیم.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید