خبر فوری

باید ذائقه نسل امروز را بشناسیم و متناسب با همان محتوا و داستان تولید کنیم

هرمزبان – مراسم پایانی دهمین جشنواره ملی ادبی یوسف امروز با معرفی نفرات برگزیده در بندرعباس به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در اختتامیه دهمین جشنواره ادبی یوسف در بندرعباس گفت : سه هزار و ۴۴۶ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره فرستاده شد که از این شمار ۲۰ اثر برگزیده شد.

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی با اشاره به اینکه داستان‌های این جشنواره با موضوعات دفاع مقدس، جبهه مقاومت، مدافعان امنیت و سلامت است، اظهار کرد: ۱۵ نفر در این جشنواره شایسته تقدیر و به ۵ نفر نیز جایزه ویژه جشنواره تعلق گرفت.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان اینکه آثار برگزیده این جشنواره در کتابی به چاپ رسیده است که امروز از آن رونمایی شد، خاطرنشان کرد: دهمین جشنواره ملی ادبی یوسف کار خود را از خرداد امسال آغاز کرده بود.

وی اضافه کرد: مراسم پایانی یازدهمین جشنواره ملی یوسف نیز خرداد سال آینده در خرمشهر برگزار می شود.

همچنین جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این مراسم گفت: وظیفه این بنیاد، رساندن پیام دفاع مقدس به نسل حاضر و آینده است.

امیر سرتیپ نبی سهرابی با اشاره به اینکه دفاع مقدس الگو گرفته از قیام امام حسین(ع) و عاشورا است و رساندن پیام آن رسالتی مانند پیام رسانی حضرت زینب (س) به جهانیان است، تصریح کرد: رساندن پیام دفاع مقدس یک وظیفه است که باید از گنجینه آن استخراج، و به جوانان و نوجوانان عرضه شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس عنوان کرد: داستان کوتاه روایتی شیوا و خلاق با گروه محدودی از شخصیت هاست که هدفی را دنبال می کند و به آسانی می تواند منظور خود را به جامعه هدف و خواننده برساند.

امیر سرتیپ سهرابی بیان کرد: تاکنون تنها به مضامینی مانند شهادت، ایثار، از خود گذشتگی، دفاع از وطن، آب و خاک و ناموس، و فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس به جامعه عرضه شده اما هنوز داستان هایی که بتواند لحظه های ناب دفاع مقدس را به خوبی به تصویر بکشد، تولید نشده است.

وی با اشاره به اینکه ما باید ذائقه نسل امروز را بشناسیم و متناسب با همان محتوا و داستان تولید کنیم، اظهار کرد:  جامعه هدف ما کودکان، نوجوانان، جوانان و آینده سازان کشور هستند.
وی گفت: بانوان در هشت دفاع مقدس نقش بی بدیلی داشتند که باید به آن پرداخته شود.

 برای گرامیداشت یاد و نام شهید یوسف ملک شامران از شهدای دفاع مقدس که نویسنده و اهل قلم بود این جشنواره به نام یوسف نامگذاری شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید