خبر فوری

استکبار به‌دنبال افزایش ورود کالای قاچاق به کشور است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از پارسیان، محمد رادمهر شامگاه دوشنبه در دیدار با مدیرکل صنعت، معدن، تجارت استان هرمزگان در محل فرمانداری شهرستان پارسیان، سازمان صنعت، معدن، تجارت را به‌عنوان موتور محرک توسعه استان هرمزگان عنوان کرد و اظهار داشت: اجازه نخواهم داد در کسب و کار مردم و مغازه‌داران در خصوص امرار معاش اصناف پارسیانی خللی وارد شود.

وی ادامه داد: مردم شریف پارسیان حافظان و مرزداران این خطه از آب‌های نیلگون خلیج فارس هستند ولی بنا به دلایلی از نعمت صادرات و واردات به‌صورت ملوانی کار می‌کنند که امیدواریم با تلاش و حمایت  استاندار هرمزگان و دولت‌مردان تدبیر و امید به‌زودی لایه‌روبی وتوسعه گمرک «شیو» فراهم شود و جای تشکر دارد که مجوز صادرات کالا به این شهرستان داده شد.

رادمهر مهمترین مشکل فعلی شهرستان پارسیان را نداشتن اسکله مناسب برای ورود شناورهایی با تناژ بالاعنوان کرد.

فرماندار پارسیان با بیان اینکه یکی از چالش‌های جدی در حوزه اقتصاد قاچاق کالا است، افزود: قاچاق کالا سم مهلکی برای اقتصاد ملی هر کشوری به‌شمار می‌رود و بیشترین آسیب به هویت اقتصادی کشور وارد می‌کند و سهم اصناف در مبارزه با این پدیده زشت مهم و موثر است.

وی بیان داشت: استکبار جهانی به‌دنبال افزایش ورود کالای قاچاق به کشور است، زیرا با ترویج قاچاق خسارت‌هایی به جامعه وارد می‌شود که از جمله آنها فرصت‌های شغلی از بین می‌رود و جوانان بیکار می‌شوند.

رادمهر در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات صنوف شهرستانی را مطرح و خواهان پیگیری شد و تصریح کرد: دولت در حمایت از مرزنشینان لایحه امنیت و توسعه پایدار و تقویت مرزنشینان را ابلاغ نموده است و لازم است که در حوزه گمرکات توسعه داده شود و مردم و مرزنشینان نباید دغدغه معشیت روزمرگی داشته باشند.

وی افزود: باید امنیت شغلی وحقوق شهروندی مردم و مرزنشینان رعایت شود. خود مردم این شهرستان با کالاهایی که به اقتصاد کشور آسیب می‌زند مبارزه می‌کنند.

رادمهر اظهار کرد: در واقع مرزداران واقعی مردم هستند و بنده اجازه نخواهم داد که حریم کسب و کار مردم که محل درآمد زندگی آنها است دچار مخاطره و معیشیت مردم مختل گردد.

فرماندار پارسیان بیان داشت: امنیت شغلی و روانی وحقوق شهروندی اولویت اول همه دست‌اندرکاران اعضای شورای تامین قرار گیرد و کسانی که به بهانه‌های مختلف قصد دارند جو روانی و ملتهب برای مردم ایجاد کنند با آنها برابر قانون برخورد خواهد شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید