خبر فوری

مشکلات چک‌های جدید برای مردم/«مالیات‌گیری با چک صیادی»

هرمزبان –  چک‌های صیادی برای معامله‌گران دردسر ایجاد کرده و آنها معتقدند که این طرح به خوبی اجرا نشده و در انجام معاملات آنها خلل ایجاد کرده است.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان،  ثبت نقل و انتقال چک‌های جدید در سامانه صیاد اجباری است و صادرکننده چک باید اطلاعات تاریخ، مبلغ و هویت گیرنده چک را علاوه بر درج در برگه چک، در سامانه صیاد نیز وارد کند.

ثبت اطلاعات نه تنها برای صادرکننده چک، بلکه برای دریافت کننده نیز لازم است، دریافت کننده چک نیز در زمان تحویل چک جدید، باید به سامانه صیاد مراجعه کرده، با کنترل اطلاعات ثبت شده در سامانه با متن برگه چک آن را تایید کند.

طرح چک‌های صیادی موجب مشکلاتی شده و مردم از تجربه خود در استفاده از این نوع چک‌ها می‌گویند که موجب ایحاد مشکل شده و انجام معامله را سخت کرده است.

طرح ناکارآمد چک صیادی

«دوتا چک صیادی داشتم بنده خدا صاحب چک جلو خودم ثبت کرد و با موفقیت ثبت شد.بعدش من رفتم ثبت کنم سامانه می‌گفت صاحب چک ثبت نکرده.به صاحب چک زنگیدم گفتش جلو خودت ثبت کرد. اسکرین شات ثبتشم برام فرستاد.هرچی رفتم بانک و کافی نت گفتن ثبت نشده. آخرش دوتا داد زدم توی بانک دوتا از کارمنداش گفتن الان درست می‌کنیم.خلاصه درست شد و پولشو گرفتم مزخرفترین و بیخودترین طرح بود این چک صیادی»

«مزخرف و مسخره ترین طرح … مشتری بنده هرکاری میکرد تو سامانه مشخصاتش ثبت نمیشد همه برگ های چک اینجور بود حتی به چند نفر دیگر هم تو بازار داده بود و ثبت نشد همه چک ها را مجبوری گرفت و نقد داد»

«زیر ساخت مشکل داره وسامانه بالا نمیاد بعضا واز طرفی یک چک رو ثبت کردم بعد پاس نشد در کارتابل وجود نداشت خود کارمند بانک هر کار کرد نشد و….کلا همیشه یک راهی انتخاب میکنن خودشون رو راحت کنن وملت رو به دردسر بندازن»

طرحی به نفع دولت

برخی از استفاده کنندگان از چک نیز معتقدند که این چک‌های صیادی جز برای دولت، برای شخص دیگری سود ندارد. در واقع دولت از طریق قصد دارد که اطلاعات مالی مردم را کنترل کند و در صورت لزوم از آنها مالیات بگیرد. از سوی دیگر به ابزاری برای کلاهبرداران نیز تبدیل شده است.

«این قانون رو گذاشتن که از مردم مالیات بیشتری بگیرین ، دری هم باز شده برای کلاهبرداری بدحسابها و به ضرر خوش حسابها»

«در اصل دولت اینکار رو انجام داد تا از این طریق مالیات بگیره و بدونه دست هر کس چقدر چک هست»

«عزیزان این کار را کردن پول مردم چند ماه بدون سود نزد بانکها بلوکه شه مثل دستگاه پوز که یکی دو روز بعد بحساب میاد ببین همین یکی دو روز چه سودی داره»

«این قانون رو گذاشتن که از مردم مالیات بگیرین ، نه اینکه به چکها اعتبار بدند»

«اینها با این کارشون می خوان گردش حسابت چک کنند که ببندنت به مالیات فکر منو تو نیستن که»

منبع: تجارت نیوز

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید