خبر فوری

مهدی دوستی استاندار هرمزگان آخرین وضعیت سیلاب در هرمزگان را تشریح کرد

هرمزبان –  مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: تقریبا در مجموع طی ۹ روز اخیر، ۴۰۰ میلیمتر بارندگی در شهرستان میناب داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، مهدی دوستی امشب (۲۷ دی ماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به بارندگی‌های گسترده در استان هرمزگان، عنوان کرد: در سامانه بارشی گذشته ۲۷۰ میلیمتر و در سامانه اخیر تاکنون نزدیک به ۱۲۵ میلیمتر و تقریبا در مجموع طی ۹ روز اخیر، ۴۰۰ میلیمتر بارندگی در شهرستان میناب داشته‌ایم و با توجه به توده بارشی که از امشب بارش آن آغاز خواهد شد، احتمالا تا فردا در مجموع میزان بارندگی در شهرستان میناب به ۵۰۰ میلیمتر خواهد رسید که یک رکورد بسیار عجیب است.
وی ادامه داد: این بارندگی‌ها موجب شد که دریچه‌های سد استقلال میناب باز شود و دبی ورودی آب به این سد از هزار و ۷۰۰ مترمکعب در ساعت شش صبح امروز در حال حاضر به کمتر از ۲۰۰ از مترمکعب کاهش یافته است.
استاندار هرمزگان افزود: با توجه به توده بارشی که در پیش داریم، اقدامات و آمادگی ها برای مواجهه با این توده سوم بارشی در سد استقلال میناب انجام شده است.
دوستی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه انجام شده، تصریح کرد: تخلیه سه روستا در شهرستان میناب انجام شد و همچنین از سیل قبل ۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در منطقه مستقر شده بود و پنج کیلومتر سیل بند ایجاد کرده بودند که موجب شد، ورودی سیلاب به رودخانه‌ها نداشته باشیم و این ماشین آلات همچنان مستقر هستند و به صورت لحظه‌ای سیل بندها را ترمیم می‌کنند.
وی گفت: با توجه به توده بارشی که از امشب آغاز خواهد شد و این نگرانی وجود داشت در شب که مردم خواب هستند، سیلاب وارد منازل شود، همه مسیرها و آن سه روستا تخلیه شدند و محدودیت تردد جاده‌ای در تمامی آبنماها ایجاد شده است و از همه هم استانی های عزیز می‌خواهیم برای حفظ سلامتی خود از تردد در این محدوده ها خودداری کنند و امکان تردد نیز وجود ندارد.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: ساکنان سه روستای تخلیه شده در شهرستان میناب، در مدارس اسکان داده شدند و غذای گرم و پتو نیز برای آنها تامین و توزیع شده است و همچنین تمامی مادران باردار بالای ۳۷ هفته به دلیل نگرانی از انسداد راه ها، از روز گذشته به مرکز استان و مراکز شهرستان ها منتقل شدند و ماشین آلات مورد نیاز مستقر هستند و غذای گرم و لوازم گرمایشی نیز توزیع شده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید