خبر فوری

معلم‌دانشجوهای دانشگاه فرهنگیان همه‌جانبه تربیت شوند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا آذری صبح امروز در همایش انجمن‌های ورزشی خوابگاهی دانشجومعلمان سراسر کشور دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: معلم‌دانشجوهای ما باید افرادی همه‌جانبه باشند تا بتوانند تمام امور مدرسه را به‌خوبی پیش برند.

وی گفت: دانشجومعلمی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل می‌شود، زمانی که به محل خدمت خود می‌رود باید توانایی اداره مدرسه را از تمام جنبه‌ها داشته باشد و در مسائل گوناگون فرهنگی، ورزشی و… سرآمد باشد.

آذری با ابراز تأسف از مغفول ماندن امر ورزش در آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: ورزش یک فرصت شکوفایی برای انسان است و باید از این ظرفیت در طراوت‌بخشی به دانشجومعلمان نهایت استفاده را کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس همچنین گفت: زمانی که در تربیت دانشجویان ورزشکار و ورزش‌دوست موفق عمل کنیم همین دانشجویان در روستا یا شهری که مشغول به کار می‌شوند، مشوق دانش‌آموزان در ورزش خواهند بود و این وظیفه دانشگاه فرهنگیان است که این مهم را انجام دهد.

این مقام مسؤول ادامه داد: با راه‌اندازی انجمن‌های ورزشی خوابگاهی در دانشگاه فرهنگیان، زمینه برای گسترش روحیه ورزشکاری در این دانشگاه فراهم‌شده و دیگر دانشجویان ما در اوقات بیکاری خود می‌توانند به فعالیت‌های مفید ورزشی بپردازند.

آذری با اشاره به اینکه در مدارس شبانه‌روزی نیز دانش‌آموزان پس از ساعات تدریس زمان بیکاری بسیاری دارند، اظهار داشت: این انجمن را می‌توان در این مدارس نیز فعال کرد و زمان دانش‌آموزان شبانه‌روزی را به شایستگی با ورزش پر کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس گفت: شوربختانه در آموزش‌وپرورش به ورزش بی‌توجهی می‌شود و جز حرکات چندساله اخیر، این امر در بدنه آموزش‌وپرورش مغفول مانده است که دانشجومعلمان ما می‌توانند با راه‌اندازی انجمن‌های ورزشی، روحیه طراوت و تازگی را به مدارس ما برگردانند.

این مقام مسؤول راه‌اندازی انجمن‌های ورزشی خوابگاهی در دانشگاه فرهنگیان را به فال نیک گرفت و افزود: نیاز جامعه به ورزش به‌شدت حس می‌شود و ما باید با تشکیل چنین انجمن‌هایی فرهنگ ورزش را نهادینه کنیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید