خبر فوری

راه‌اندازی مجمع دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در آینده نزدیک/ ترویج و گسترش فرهنگ ورزش در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، محمود مهرمحمدی صبح امروز در همایش انجمن‌های ورزشی خوابگاهی دانشجومعلمان سراسر کشور دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: مجمع دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

وی گفت: آیین‌نامه‌ای را در دست تدوین داریم که با راه‌اندازی مجمع دانشجویی با عنوان شورای دانشجویی کشور، از ظرفیت‌های بسیار دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استفاده کرده و این قشر فرهیخته را در توسعه این دانشگاه دخالت دهیم.

مهرمحمدی افزود: دانشگاه فرهنگیان برای پیشرفت خود باید بر بدنه دانشجویی تکیه کند و دانشجویان در فرایندهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی این دانشگاه نقش اول را داشته باشند.

این مقام مسؤول ادامه داد: راه‌اندازی انجمن‌های ورزشی در دانشگاه فرهنگیان نمونه‌ای از مشارکت فعال دانشجویان در امر توسعه بوده و توقع ما این است که این انجمن‌های صنفی به شکل جدی وارد صحنه شده و کارها را مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد: روند کار در دانشگاه فرهنگیان باید به‌گونه‌ای باشد که کلید توسعه کشور در دست دانشجویان این دانشگاه قرار گیرد و با همکاری تمام کارکنان، دانشگاهی در تراز جمهوری اسلامی ایران شکل گیرد.

مهرمحمدی همچنین گفت: دانشجویان ما حتی بعد از فارغ‌التحصیلی از این دانشگاه نباید خود را جدا از بدنه فرض کنند و باید در چارچوب توسعه این مرکز، تلاش‌های خود را ادامه دهند که در همین راستا به دنبال تأسیس انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان هستیم.

در ادامه این همایش معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نیز با اشاره به اهمیت نقش ورزش در ایجاد نشاط و شادابی در مدارس اظهار داشت: دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان می‌توانند با توجه به ورزش روح طراوت و شادابی را به کلاس‌های درس و دانش‌آموزان تزریق کنند.

عباس قنبری عدیوی گفت: دانشگاه فرهنگیان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه ورزش دارد و کسب مقام سیزدهم بین 120 دانشگاه در نخستین حضور ورزشی، نشان از قابلیت‌های ورزشی این دانشگاه است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تشکیل انجمن‌های ورزشی در راستای تقویت روحیه ورزشکاری و ورزش دوستی شکل گرفته است و جدا از ورزش قهرمانی، به روحیه پهلوانی، اخلاق‌مداری و انسانی نیز در این انجمن‌ها توجه خواهد شد.

قنبری عدیوی اضافه کرد: مربی ورزش ما تنها مربی جسم نیست بلکه پرورش‌دهنده روح و روان دانش‌آموزان است، افزون‌بر اینکه ما در حال حاضر در مدارس با یک فقر حرکتی روبه‌رو بوده و باید برای تربیت‌بدنی فرزندانمان فکر اساسی بکنیم به‌ویژه دختران دانش‌آموز و مربیان ما باید به این مسائل توجه داشته باشند.

وی افزود: هدف از تشکیل انجمن ورزشی خوابگاهی گسترش فرهنگ ورزش کردن است و امیدواریم این انجمن در راستای مأموریت خطیر خود موفق باشد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید