خبر فوری

آشنایی دانش آموزان غرب جزیره قشم با مفاهیم زمین شناسی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبر گزاری برنا در هرمزگان، حمید رضا محسن پور روز یکشنبه با اعلام این مطلب گفت: دومین کارگاه آموزشی از سلسله مباحث زمین شناسی با موضوع آشنایی با سنگ ها و فسیل های جزیره قشم با حضور30 دانش آموز مدرسه ابتدایی روستای گوران و همیاران ژئوپارک  برگزار شد.

او بیان کرد: این کارگاه علمی ترویجی با هدف برانگیختن روحیه پرسشگری و پژوهشگری دانش آموزان در بیرون از محیط مدرسه و در دامان طبیعت زیبای قشم پیرامون روستای گوران اجرا شد.

مدیر ژئوپارک قشم افزود: دانش آموزان طی این کارگاه آموزشی زیرنظر مربیان همیار ژئوپارک پس از آشنایی با سنگ ها با ساخت ماکت و کاردستی های زیبا از جلوه های طبیعی جزیره، در مورد اهمیت مفاهیم ژئوپارک با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر سایت های دارای اهمیت زمین شناسی و زمین ریخت شناسی ژئوپارک قشم در غرب جزیره قرار دارد، روستاهای بخش شهاب قشم همواره میزبان برنامه های علمی و ترویجی مدیریت ژئوپارک می باشند.

به گفته وی، این برنامه مهم حاصل ارتباطات و همکاری های مستمر کارشناسان ژئوپارک قشم با آموزش و پرورش بخش شهاب جزیره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم و مدرسه طبیعت این شهر انجام شده است.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت از ویژگی های منحصر بفرد در حوزه طبیعت برخوردار است که بخش اعظم آن از جمله طولانی ترین غار نمکی جهان، جنگل دریایی حرا، تنگه چاهکوه، دره تندیس ها، دره ستاره ها، گنبد نمکی، بام قشم و … در محدوده ژئوپارک قشم قرار دارند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید