خبر فوری

لزوم حفظ و حراست از آبزیان خلیج فارس برای نسل‌های آینده/شاهد افزایش بازسازی ذخایر با تکیه بر رهاسازی آبزیان هستیم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، مسعود بارانی صبح  امروز در نشستی با مدیران تعاونی‌های صیادی هرمزگان و جمعی از صیادان استان در بندرعباس اظهار کرد: در صورتی‌که حفظ و حراست از ذخایر آبزیان خلیج فارس روند مطلوبی به خود نگیرد، نسل آینده از فعالیت‌های صیادی دریایی بهره‌ای نخواهند برد.

وی ادامه داد: افزایش بازسازی ذخایر با تکیه بر رهاسازی آبزیان، مشارکت همه‌جانبه در حفظ و حراست از آبزیان و از همه مهمتر حرکت جامعه صیادی به‌سوی آبزی‌پروری که استان هرمزگان در آن پیشرو است مناسب‌ترین راهکارها برای مرتفع کردن این معضل است.

بارانی تصریح کرد: ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی آبزیان، پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی در این موضوع و همچنین رهاسازی سالانه بچه‌میگو در دریا را از مهمترین اقدامات شیلات هرمزگان در این حوزه است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان بیان  داشت: وضعیت فعلی آبزیان خلیج فارس نقش جامعه صیادی در مشارکت حفظ و حراست از آبزیان با شیلات هرمزگان  را بیش از پیش مهم و حیاتی است و در حال حاضر این مهم تکلیف و ضرورتی جدی و مهم برای صیادان و جامعه شیلاتی استان است که به‌خوبی از سوی صیادان و شیلات هرمزگان تعامل لازم برقرار شده است.

وی یادآور شد: نتیجه عدم ایفای نقش مطلوب حفظ و حراست از ذخایر آبزیان با وجود تلاش‌های بسیار و به‌دلیل مشکلات یاد شده را رقم خوردن نگرانی‌های جدی در رابطه با ذخایر آبزیان خلیج فارس به‌ویژه کاهش شدید ذخایر آبزیان با ارزش اقتصادی است هرچند شیلات هرمزگان در راستای بازسازی ذخایر همواره و با جدیت تلاش‌های فراوانی کرده است.

بارانی از مشارکت جامعه صیادی هرمزگان در حفظ و حراست از ذخایر آبزیان خبر داد و گفت: توجه به کمبود امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان مشکلات عدیده‌ای در ایفای نقش حفاظتی و حراستی خود دارد که امید است این مهم با مشارکت جامعه صیادی در راستای صید و صیادی پایدار به خوبی هم‌پوشانی و خلاء‌های موجود مرتفع گردد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با بیان اینکه امروز حفظ و حراست از آبزیان خلیج فارس برای نسل‌های آینده یک ضرورت و تکلیف است اظهار داشت: خوشبختانه با تعامل خوبی که بین صیادان استان و اداره‌کل شیلات هرمزگان است به‌ویژه در سال‌های اخیر گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

این مسؤول عنوان کرد: اقدامات یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان، دریابانی استان و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی توسط  شیلات هرمزگان در راستای حفظ و حراست از آبزیان خلیج فارس بوده و مجموعه این اقدامات با مشارکت جامعه صیادی در حفظ و حراست از ذخایر آبزیان موثر بوده است که خوشبختانه امروز شاهد مطالبه‌گری صیادان در این موضوع مهم هستیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید