خبر فوری

یوسف نوری: آموزش و پرورش نیازمند عزم ملی است

هرمزبان – وزیر آموزش و پرورش این وزارتخانه را نیازمند عزم ملی دانست و گفت: اگر دانش آموز در نظام آموزش و پرورش خوب تربیت نشود در دوره‌های بعدی زندگی به سختی می‌تواند در سطوح مختلف تاثیرگذار باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، یوسف نوری روز شنبه در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: نظام آموزش و پرورش همیشه اینگونه ارزیابی می شود که رابطه آن با ارزش های اسلامی مستقیم و با ناهنجاری ها معکوس است.

وی به نقش  نظام آموزش و پرورش در جامعه پرداخت و افزود: این نظام در افزایش سطح بهداشت عمومی،  محیط زیست و اشتغال تاثیر گذار است به طور مثال اگر بهداشت را رعایت کنیم، در مصرف داروهای وارداتی به خودکفایی می رسیم.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: اگر دانش آموز در نظام آموزش و پرورش خوب تربیت نشده باشد، در دوره های بعدی به سختی می‌تواند در سطوح مختلف تاثیرگذار باشد.

نوری عنوان کرد: باید ساحت‌های ۶ گانه سند تحول آموزش و پرورش محقق شود، تا دانش آموز برای نقش اجتماعی در آینده تربیت شود.
اگر رشته های هنرستانی خوب انتخاب شوند، به غیر از افرادی که به دانشگاه می روند، سایرین جذب بازار کار می شوند.

رفتارهای عالمانه رسانه برخاسته از نظام تعلیم و تربیت است

وی در بخش دیگری از سخنان خود ارتباط رسانه و نظام تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: رفتارهای عالمانه رسانه برخاسته از نظام تعلیم و تربیت است، ارکان فرآیند تربیت در مبانی اسناد تحولی به چهار نهاد خانواده، حکومت، رسانه و سازمان های غیر دولتی تقسیم می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: قدرت ارتباطات در ترتیب نهادها و حکومت نقش بی بدیل دارد، هر کجا رسانه به کمک ارزش ها یا غیرهنجارها بیاید، جامعه ارزشمند یا ضد ارزش می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش ایرنا، یوسف نوری هفتم آذر ۱۴۰۰ با ۱۹۴ رأی موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مجموع ۲۶۸ رأی اخذ شده، به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شد.

وزیر آموزش و پرورش امروز در نخستین نشست خبری خود به تبیین برنامه های تحولی در این وزارتخانه پرداخت و پس از آن به پرسش های  خبرنگاران پاسخ داد.

 

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید