خبر فوری

سید جواد حسینی: ۲۶درصد مدرسه‌های استثنایی درطرح «صد دبیرخانه،صد مدرسه» مشارکت کردند

هرمزبان – سید جواد حسینی: معاون وزیر آموزش وپرورش و رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور گفت: «صد مدرسه، صد دبیرخانه» طرحی برای ارتقای استانداردهای آموزشی است که از سال گذشته تاکنون ۲۶ درصد از مدرسه های استثنایی سطح کشور در این طرح مشارکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، سید جواد حسینی شامگاه یکشنبه در نشست شورای آموزش وپرورش هرمزگان که با حضور استاندار و اعضای شورای آموزش و پرورش این استان برگزار شد،افزود: در این طرح کاربردی که از سال گذشته اجرایی شده است، هر مدرسه می‌تواند دبیرخانه فعالیت های مشترک یک دستگاه اجرایی با آموزش وپرورش شود.
وی تاکید کرد: برای توسعه مشارکت در آموزش و پرورش باید به خلق ارزش‌ها، منافع و درک مشترک با سازمان‌ها برسیم که یکی از طرح‌های کاربردی در زمینه توسعه مشارکت‌ها همین طرح «صد دبیرخانه صد مدرسه» است.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مشارکت یک طرفه منجر به مقاومت خواهد شد و از سوی دیگر باید مدرسه ها را توانمند کرد تا بتوان مشارکت را توسعه داد.

سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ ولی دانش آموز استثنایی در طرح مدرسه یاری اولیا مشارکت کردند

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین با اشاره به جلب مشارکت معلمان، اولیا و دانش آموزان در آموزش وپرورش استثنایی گفت: با هدف جلب مشارکت معلمان طرح قشربندی حرفه ای معلمان در آموزش و پرورش استثنایی سال گذشته با مشارکت ۵۰ درصدی معلمان و با هدف جلب مشارکت اولیا طرح مدرسه یاری اولیا با مشارکت پنج هزار و ۵۰۰ ولی دانش آموز متخصص در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شد.
حسینی افزود: مشارکت دانش آموزان نیز از طریق طرح «هر دانش آموز یک نقش و یک تشکل» در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شد که سال گذشته  ۲۰ هزار دانش آموز از این برنامه استقبال کردند.

تفاهم نامه ساخت پنج مدرسه استثنایی در هرمزگان منعقد شد

معاون وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی ۹ مدرسه در هرمزگان در حال ساخت است، گفت:  تفاهم نامه ساخت پنج مدرسه جدید نیز در این استان منعقد شده است که امید است با تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار ساخت این مدرسه ها به زودی آغاز شود.
حسینی، تربیت بدنی را از ضرورت های دانش آموزان استثنایی دانست و گفت: در ۲۰ مدرسه استثنایی هرمزگان امکان ساخت سالن های ورزشی درون مدرسه ای وجود دارد که در صورت تامین ۵۰ درصد هزینه های ساخت این سالن ها از طریق منابع درون استانی بقیه اعتبار از طریق مشارکت خیران تامین خواهد شد.
این مسوول با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی سازمانی تمام ماموریتی است و علاوه بر آن خدمات توانبخشی نیز ارائه می‌دهد، گفت: دانش آموزان استثنایی استان هرمزگان سه هزار و ۶۰۰ وسیله توانبخشی با رقمی افزون بر  ۷۵ میلیارد ریال نیاز دارند که در سالجاری  ۳۰ میلیارد ریال برای خرید این تجهیزات از سوی آموزش و پرورش استثنایی اختصاص می یاید.
وی افزود: تا آخر سال ۲ مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده دانش آموزان استثنایی و ۲ مرکز ویژه مشکلات یادگیری در استان هرمزگان راه اندازی خواهد شد.
وی تصریح کرد: با موافقت استاندار هرمزگان زمین مرکز جامع خدمات توانبخشی، مشاوره ای و آموزشی این استان تامین خواهد شد و بزودی ساخت این مرکز نیز آغاز خواهد شد و پس از ساخت ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای  تامین تجهیزات از سوی آموزش و پرورش استثنایی اختصاص خواهد یافت.
حسینی با بیان اینکه سرویس دانش آموزان استثنایی از ضرورت های تحصیل این دانش آموزان است، گفت: ۶۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی استان هرمزگان به میزان ۱۳ میلیاردریال از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد و امید است مابقی اعتبار از طریق منابع درون استانی و مشارکت شوراهای شهر تامین شود.
۸ هزار و ۱۱۴ دانش آموز با نیاز ویژه در هرمزگان وجود دارد که سه هزار و ۷۲۵ نفر از آن‌ها در ۱۸۹ مدرسه استثنایی و چهار هزار و ۳۸۹ نفر نیز به صورت تلفیقی در ۴۵۷ مدرسه عادی مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید