خبر فوری

۱۱ واحد صنعتی در قشم به بهره برداری رسید

هرمزبان – مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه، ۲۱ فقره پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی صادر شده که از این میزان ۱۱ واحد فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، محمد مهدی برنجی افزود:  این واحدها در حوزه‌های تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، شناور، صنایع چوب، ساخت محصولات از توتون و تنباکو و صنایع فلزی فعال هستند.

وی ادامه داد: در همین مدت ۲۲ درخواست واگذاری زمین صنعتی در مدیریت صنعت، معدن و تسهیل تولید قشم دریافت شد که در مجموع ۱۸۷ هزار و ۵۸۲ متر مربع در شهرک‌های صنعتی تولا و کاوه و همچنین در سایت صنایع انرژی و خارج از شهرک‌های صنعتی واگذار شد.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تا پایان آبان‌ماه امسال همچنین یکصد درخواست مجوز فعالیت صنعتی به این مدیریت ارسال شد که در مجموع با ۷۵ درخواست موافقت شده است.

وی با اشاره به صدور ۳۴ فقره جواز تاسیس از سامانه سیفام افزود: بیشترین درخواست‌ها در حوزه ساخت محصولات غذایی، تولید پوشاک و استخراج رمزارز بوده است.

برنجی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود منابع آبزیان و شرایط موجود، ساخت محصولات غذایی در حوزه فرآوری آبزیان همانند سال گذشته بیشترین درخواست را به خود اختصاص داده است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید