خبر فوری

گلایه فرهنگیان از نحوه پرداخت حقوق و خرد شدن ارزشی به نام «معلمی»

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، «دولت»، هجده وزارتخانه دارد و در بین آنها، «وزارت آموزش و پرورش» نام بزرگترین وزارتخانه را با خود یدک می‌کشد؛ وزارتخانه‌ای که حجم گسترده‌ای از «کارمندان دولتی در وزارتخانه‌ها» را در خود جای داده است.

نخستین دلیل گستردگی وزارت آموزش و پرورش به مأموریت آن باز می‌گردد که نقش تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان در سراسر کشور را بر عهده دارد و لزوم حضور آن در اقصی نقاط کشور به خوبی حس می‌شود.

آنچه مسلم است پیشرفت هر کشور در گروی توجه به نظام تعلیم و تربیت آن کشور است و افزایش کیفیت آن به ترقی و رشد کشور منجر می‌شود چرا که آینده‌سازان کشور در «آموزش و پرورش» مجهز به دانش شده و برای طی مدارج بالا، آماده می‌شوند.

اما به رغم اهمیت گسترده نظام تعلیم و تربیت، عنصر اصلی که نقش آموزنده و تربیت‌کننده را بر عهده دارد، نادیده گرفته می‌شود.

فرهنگیان بارها و بارها از تفاوت دریافتی خود با سایر کارمندان دولت گلایه کردند و نسبت به نظام پرداختی خود معترض بودند اما این گلایه متفاوت‌تر است؛ امروز فرهنگیان از چیز دیگری حرف می‌زنند و آن، خرد شدن ارزشی به نام «معلمی‌» است.

یکی از دبیران ریاضی در تهران به خبرنگار فارس می‌گوید: آن چیزی که این روزها دل بنده و همکارانم را به درد آورده است، نحوه برخورد با پرداختی فرهنگیان است. اولاً که حقوق با تأخیر پرداخت شد و بعد هم با اطلاع‌رسانی گسترده این موضوع اعلام شد.

وی با طرح این پرسش که «مگر سایر وزارتخانه‌های دولت، هنگام پرداخت حقوق‌شان در رسانه‌ها اعلام می‌کنند؟»، ادامه می‌دهد: صبح امروز وقتی برای خرید به نانوایی رفتم یکی از همسایه‌ها گفت«فلانی حقوق‌تان را هم که ریختند» آن یکی دیگر گفت «خوش بحال معلمان، سه روز تا ظهر مدرسه می‌روند و به آنها کلی حقوق می‌دهند» و خلاصه بحث درباره شغل معلمی ادامه یافت.

این دبیر باسابقه می‌افزاید: متأسفانه نگاه به شغل معلمی، به صورت سطحی است و همه معلمی را با ساعت کاری تا ظهر و تعطیلات تابستانی، مقیاس می‌کنند و در نهایت با عنوان اینکه معلمان کاری نمی‌کنند، آنها را مورد هجمه قرار می‌‌دهند.

یک معلم ابتدایی با سابقه بیش از 20 سال، اظهار می‌دارد: دیروز در رسانه‌ها دیدم که عنوان شده بود که از «آغاز پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته 94» خبر می‌داد؛ سؤالم این است که آیا سایر بازنشستگان دولت، پاداش پایان خدمت نمی‌گیرند و اگر می‌گیرند، آیا اینگونه اطلاع رسانی می‌شود.

وی می‌افزاید: متأسفانه وقتی درباره معوقات فرهنگیان صحبت می‌شود، مردم فکر می‌کنند که آنها حقوقی جدا از دیگر کارکنان دولت می‌گیرند در حالی که نمی‌دانند اضافه تدریس‌ها با چندین ماه تأخیر پرداخت می‌شود و مواردی چون پاداش پایان خدمت که سایر دستگاه‌ها همزمان با بازنشستگی دریافت می‌کنند، ما چند سال بعد دریافت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از فارس، فرهنگیان متعددی طی امروز و چند روز گذشته درباره وضعیت حقوق و مزایای خود با خبرگزاری فارس تماس داشتند و معتقد بودند که حرمت معلمان با اینگونه نحوه پرداخت حقوق و مزایای‌شان و به عبارت طبل‌زنی اعلام حقوق، لطمه می‌خورد.

هر چند که در دوره‌های گذشته، مسئولان آموزش و پرورش عنوان می‌کردند که می‌خواهیم خدمات برای معلمان را با چراغ خاموش ارائه دهیم اما همواره عدم واریز به موقع پرداختی‌های آنان، موجب گلایه فرهنگیان و اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *