خبر فوری

یکی از بهترین روش های ارتباطی خانواده ها با فرزندان قصه است

یزد- هرمزبان – مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: قصه گویی یکی از بهترین راه های ارتباطی خانواده ها با فرزندانشان است و به ویژه در ایام محدودیت های کرونایی، به عنوان بهترین روش برای سلامت روان و جسم همه اقشار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش ایرنا، مهدی علی اکبرزاده  عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه مرحله منطقه ای بیست و سومین جشنواره قصه گویی کشور در یزد ، افزود: کودکان دوست دارند از طریق قصه به آنها توجه شود و تنها زمانی است بزرگترها ارتباط خوب ، عاطفی و صمیمی با کودکان برقرار می کنند و در این زمان که قصه تعریف می شود، بدون هزینه، قابل دسترس و شیرین است.

وی اضافه کرد: پس برای برقرای ارتباط بهتر و بیشتر نسبت به فرزندانمان نباید از آنها مضایقه نکنیم و هر خانه را به مکانی برای قصه تبدیل کنیم و در این شرایط که بسیاری از سختی ها را سپری کردیم ،باز هم فرزندان ما فشارهای روحی ناشی از شرایط سخت کرونایی روبرو هستند، لذا قصه را فراموش نکنیم و در پساکرونا نیز از مهارت های زیبایی که در دوران کرونا و در قصه گویی این دوران کسب شد ، استفاده کنیم .

اکبرزاده ادامه داد: وقتی خداوند در کلام وحی از طریق قصه با بندگانش صحبت می کند و قصه ای تحت عنوان « احسن القصص» می شناسیم ، خالق هستی با زبان قصه با ما صحبت می کند، نشان از اهمیت قصه گویی دارد، ما از کودکی با قصه گویی آشنا هستیم و زندگی ما با قصه به اتمام می رسد.
 به گفته مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قصه ذهن را صیقل می دهد بنابراین کانون یادشده  به عنوان یکی از متولیان عرصه فرهنگ و هنر کشور و برای کودکان و نوجوانان از مدت ها پیش وارد این عرصه شد و ضمن اینکه کتاب های داستانی را منتشر می کند، جشنواره قصه گویی را در سطح ملی و بین المللی نیز برگزار می کند.

قصه یکی از بهترین روش های ارتباطی والدین با فرزندانشان است

همچنین سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد گفت: مسئولان استان با توجه به اشنایی با دغدغه کودکان و نوجوانان، این نهاد را یار و همراه هستند.
عالیه قوامی، ادامه داد: بی شک در شرایط کنونی، بحران شیوع  کرونایی بر تمامی جوانب زندگی کودکان و نوجوانان سایه انداخت و حقوق این قشر را با مشکل مواجه کرد ، اکنون نقش کانون بیش از پیش مهم است و میسر نیست مگر به تلاش و یاری سایر دستگاه ها، سازمان ها، اداره ها و مسئولانی که دغدغه فرهنگی جامعه و فعالیت های متناسب برای کودکان و نوجوانان را درک می کنند.

قصه یکی از بهترین روش های ارتباطی والدین با فرزندانشان است

وی ادامه داد: با برپایی این جشنواره شادی سلب شده کودکان و نوجوانان را دوباره به آنها باز می گردانیم و فرصتی برای فعالیت های گروهی و سایر خدماتی که می توان برای آنها انجام داد، بوجود آمد.

همچنین رییس گروه پژوهش و ترویج قصه های ایرانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت : بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی از اسفندماه سال ۹۹ آغاز شد و با شعار «آینده ساختنی است» در بخش ملی، بین‌المللی، قصه‌گویی برتر کشور، پادکست و قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای برگزار شد و بیش از ۲۶ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند که امسال به دلیل شرایط ویژه کرونایی به شکلی متفاوت در مرحله استانی و منطقه ای به صورت مجازی و زنده برگزار شد ، امید است در ادامه  با رعایت پروتکل های بهداشتی و ایجاد فضای مناسب مرحله ملی و بین المللی در شب یلدا( ۳۰ آذر) به صورت حضوری برگزار شود.
الهام دارابی  میزبانی قصه گویان پنج قاره جهان را یادآور شد و گفت: در این جشنواره دوره های آموزشی در ۱۵۰ جلسه، ۱۲۰ نشست توجیهی، حضور ۹۳ داور استانی و ۱۲ داور منطقه ای و هزار و ۵۳۱ کارگاه مجازی برای ۶ هزار و ۵۱۳ نفر عضو انجمن قصه گویی کشور برگزار شد و در ادامه شاهد  ۲ کارگاه مجازی در بخش بین الملل هستیم.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید