خبر فوری

داور ایرانی فوتسال، نامزد بهترین داور زن جهان در سال 2021

هرمزبان – داور ایرانی فوتسال، نامزد بهترین داور زن جهان در سال 2021 و در میان 16 داور برتر سال 2021 میلادی حضور دارد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گلاره ناظمی در میان نامزدهای بهترین داوران بانوی سال 2021 جهان است. سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) اسامی نامزدهای برترین داور بانوی فوتبال جهان در سال 2021 را منتشر کرد که نام گلاره ناظمی از ایران هم در آن دیده می‌شود. ناظمی که قضاوت در تورنمنت‌های معتبری چون فینال جام باشگاه‌های مردان جهان را در سال 2019 در کارنامه دارد، در مسابقات جام جهانی 2021 فوتسال هم حاضر بود و در تیم داوری دیدار فینال رقابت‌ها نیز حضور داشت.
آناستازیا پوستوویتوا از روسیه، استفانی فراپارت از فرانسه، استر استابلی از سوئیس، کاترینا مونزول از اوکراین، شونا شکرولا از هلند، ادینا آلوس باتیستا از برزیل، ماریانا ده‌آلمیدا از آرژانتین، والریا پالما از شیلی، کارن دیاس مدنیا از مکزیک، آترین نسبیت از آمریکا، ملیسا بورخس از هندوراس،‌ سالیما موکانسانگا از رواندا، برنادت کویمیرا از مالاوی، کیت جیسویز از استرالیا و یوشیما یاماشیتا از ژاپن، سایر نامزدهای برترین داور سال 2021 فوتبال جهان هستند. این جایزه که سال گذشته به استفانی فراپارت رسیده بود، در اواخر ماه نوامبر امسال (آذر 1400) به فرد برنده اهدا می‌شود. IFFHS پیش‌ تر سردار آزمون و مهدی طارمی را در میان نامزدهای بهترین بازیکن سال 2021 جهان و امیر عابدزاده را در لیست کاندیداهای برترین دروازه‌بان امسال گذاشته بود.
در ادامه اسامی کاندیداهای برترین‌های سال 2021، سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) به سراغ اعلام اسامی برترین داوران زن جهان رفته است؛ داورانی که بیشترین قضاوت را در سال جاری میلادی داشته‌اند و توانسته از قضاوت‌های خود موفق بیرون بیایند. یکی از 16 کاندیدای معرفی شده برای عنوان برترین داور زن سال 2021 جهان، گلاره ناظمی داور پرآوازه فوتسال ایران است؛ ناظمی که سالی رویایی را گذارند و توانست طلسم‌شکنی‌های پی در پی داشته باشد و تا حضور در کوبل داوری مسابقات جام جهانی فوتسال مردان 2021 لیتوانی هم پیش رفت و در طول برگزاری جام جهانی قضاوت‌های بی‌نقصی داشت، حالا یکی از جدی‌ترین گزینه‌های کسب این عنوان است.
آناستازیا پوستوویتوا از روسیه، استفانی فراپارت از فرانسه، استر استابلی از سوئیس، کاترینا مونزول از اوکراین، شونا شکرولا از هلند، ادینا آلوس باتیستا از برزیل، ماریانا ده‌آلمیدا از آرژانتین، والریا پالما از شیلی، کارن دیاس مدنیا از مکزیک، آترین نسبیت از آمریکا، ملیسا بورخس از هندوراس،‌ سالیما موکانسانگا از رواندا، برنادت کویمیرا از مالاوی، کیت جیسویز از استرالیا و یوشیما یاماشیتا از ژاپن 15 رقیب گلاره ناظمی در راه کسب عنوان برترین داور زن سال 2021 در جهان هستند.
داورانی که برخی‌شان در فوتبال زنان و برخی دیگر عرصه فوتسال زنان مشغول به قضاوت بوده‌اند؛ نام‌آشناترین چهره در میان کاندیداها، استفانی فراپارت است؛ داوری که سابقه قضاوت سوپر جام اروپا 2019 فوتبال مردان را دارد و در تازه‌ترین دستاورد، یک مسابقه فوتبال ملی بین هلند و لتونی را قضاوت کرد تا رکوردشکنی‌های پی در پی داشته باشد.
در سال 2020، جایزه برترین داور زن سال به استفانی فراپارت از فرانسه رسید و حالا مشخص نیست چه کسی این افتخار را در سال 2021 به دست خواهد آورد. گفتنی است که مراسم اعلام برترین‌های سال از سوی فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال قرار است اواخر نوامبر 2021 (آذر 1400) برگزار شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید