خبر فوری

جلو گیری از قاچاق با نصب سیستم های الکترونیکی در گمرکات

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبر گزاری برنا در هرمزگان، دکتر" عبدالرضا رحمانی فضلی" با حضور در استان هرمزگان از نمایشگاه دستاوردها و کشفیات نیروی انتظامی استان بازدید کرد.

وزیر کشور در حاشیه این بازدید و درجمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد مطلوب ناجا در ایجاد امنیت اجتماعی و برخورد با ناهنجاری ها ، اظهار داشت : نیروی انتظامی در این حوزه کارنامه درخشانی دارد و به لحاظ عملکردی در ماموریت ها ، سنگ تمام گذاشته و لازم است تمامی دستگاه ها در این زمینه همکاری کنند.

وی افزود : الحمدلله امروز در جلسه شورای تامین ، گزارش بسیار خوبی از عملکرد دستگاه ها در حوزه امنیتی انتظامی داشتیم که به لطف خداوند متعال استان هرمزگان جزء استان های بسیار امن و توأم با آرامش است ؛ با کاهش بسیار زیاد در حوزه جرایم عمومی طی یک هفته اخیر بیش از 22 میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شده است .

کنترل بیش از 80 درصد قاچاق سوخت در هرمزگان

دکتر رحمانی فضلی با بیان اینکه امروز وضعیت مطلوب امنیت در کشور حاصل تلاش شبانه‌روزی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است، خاطر نشان کرد: استان هرمزگان در حوزه قاچاق سوخت نیز توفیقات خوبی در کشور داشته بطوری که بیش از 80 درصد قاچاق سوخت در این استان کنترل و مدیریت شده و این امر جز با تلاش نیروی انتظامی و تعاملی که این ارگان با اداره اطلاعات و قوه قضائیه داشته است ، به دست نمی آمد.

وی با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند و وظیفه داریم که ماموریت خود را به خوبی انجام دهیم، گفت: امنیت مقوله مهم و بسترساز توسعه کشور است باید در راستای ایجاد و تقویت آن تلاش کنیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: در شرایط کنونی از نظر امنیت داخلی در وضعیت مطلوبی بوده و این مهم را مدیون تلاش نیروهای نظامی و انتظامی هستیم.

جلو گیری از قاچاق با نصب سیستم های الکترونیکی در گمرکات

وزیر کشور با اشاره به اینکه قاچاق با شیوه های مختلف از جمله سندسازی ،جعل اسناد،تقلب و دستکاری انجام می شود افزود: برخی از آنها از طریق مبادی رسمی صورت می گیرد که امیدواریم با نصب سیستم های الکترونیکی در گمرکات توفیقات بیشتری در این زمینه به دست آوریم.

وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری از دستگاه های مسئول در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، عنوان کرد: نیروی انتظامی در کاهش آسیب های اجتماعی توفیقات قابل قبولی داشته و باید تلاش کنیم رضایتمندی عمومی را در حوزه های مختلف از جمله حوزه اجتماعی ارتقاء دهیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در جلسه وزارت کشور مقرر شد همه اطلاعات در بحث قاچاق یکپارچه شود ، حتی پلیس راه ، ایست و بازرسی ، گمرک و نهادهای دیگری که دراین امر فعال هستند به صورت یکپارچه و متصل ، داده ها از طریق سیستم قابل بهره برداری شده و یک بانک اطلاعاتی جامعی در این مبحث ایجاد شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید