خبر فوری

بستری مناسب برای گسترش فعالیت های اقتصاد مقاومتی در هرمزگان وجود دارد/شکوفایی و عزت هرمزگان اولویت مدیریت کلان استان است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبر گزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در یازدهمین نشست شورای اداری استان هرمزگان با رویکرد اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با بیان اینکه هرمزگان در دولت یازدهم به استانی مناسب برای رشد فعالیت های اقتصادی تبدیل شده است، عنوان کرد: در زمینه های سرمایه گذاری، عمرانی، جذب منابع ، ایجاد اشتغال و مبارزه با قاچاق و بهبود فضای کسب و کار و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، هرمزگان موفقیت های چشمگیری در بین سایر استان های کشور به دست آورده است.

وی ادامه داد: هرمزگان با داشتن مرز آبی طولانی و امکانات قدرتمند در کنار مشارکت بالای مردم یکی از مستعدترین استان های کشور و دارای بستری مناسب برای گسترش فعالیت های اقتصاد مقاومتی است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی سه موضوع را در اولویت کاری در هرمزگان قرار دادیم، افزود: توسعه فعالیت های دریامحور و صادرات غیرنفتی، واگذاری پروژه های عمرانی به بخش غیردولتی و رفع موانع تولید و توسعه سرمایه گذاری از اولویت ها بوده که نتایج این فعالیت ها ایجاد و تثبیت اشتغال بوده و خواهد بود.

جادری تصریح کرد: مدیریت کلان استان هرمزگان براساس وظایف قانونی خود را همواره مسئول در ایجاد زیرساخت های توسعه استان دانسته است و شکوفایی و نشاط و امید و عزت هرمزگانی ها را در عرصه های گوناگون در اولویت خود قرار داده که نتایج آن ملموس است.

وی اظهار داشت: کسب رتبه اول اقتصاد مقاومتی، رتبه سوم کارگروه رفع موانع تولید، رتبه نخست جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی، قرار گرفتن در بین پنج استان برتر کشور در تکمیل پروژه های عمرانی، رتبه نخست درآمدهای گمرکی و کسب رتبه نخست بنادر استان در ترانزیت خارجی از موفقیت های این استان در دولت تدبیر و امید بوده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به رشد برخی از شاخص های اقتصادی هرمزگان در دولت یازدهم، گفت: رسیدن میزان تولید ناخالص داخلی به 254 میلیارد ریال و عملکرد درآمدهای استانی با رسیدن به رقم 22 هزار و 886 میلیارد ریال در سال 94 به با افزایش 33 درصدی از جمله این شاخص ها بوده است.

جادری اضافه کرد: درآمد گمرکات استان به 78 هزار و 484 میلیارد ریال رشد یافته و صادرات غیرنفتی با رسیدن به ارزش هشت هزار میلیارد ریال، 104 درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: واریز بالغ بر 81 هزار و 996 میلیارد ریال درآمدهای ملی به خزانه کشور در این دولت صورت گرفته و همچنین میزان تسهیلات اعطایی بانک های استان با رشد 66 درصد رقمی معادل 76 هزار و 134 میلیارد ریال در این دولت بوده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در زمینه واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی 84 پروژه شناسایی شده و 22 پروژه در شرف واگذاری است.

جادری گفت: در بخش صنعت، 731 پروژه با حجم سرمایه گذاری 151 هزار و 278 میلیارد ریال و اشتغال بیش از 27 هزار نفر با استفاده از تسهیلات و ظرفیت بخش خصوصی اجرایی شده است.

وی بیان داشت: در استان در بخش صنعت 167 پروژه، بخش کشاورزی 523 پروژه و خدمات 76 پروژه سرمایه گذاری در دست اجراست.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید