خبر فوری

آمریکا پای میز مذاکره “سوریه” همان آمریکایی “توافق هسته‌ای” است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرقدس، علی‌اکبر دولابی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته شهرقدس اظهار داشت : 9 دی نشان‌دهنده قدرت خدا بود؛ همان‌گونه که امام خامنه‌ای فرمودند«هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر می‌کند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن على(علیه السّلام) را مى‌‌‌بیند. این کارها، کارهایى نیست که با اراده‌‌‌ امثال ما انجام گیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهى است».

وی عنوان کرد: ما 9 دی را پاسخ به فتنه‌ای می‌دانیم که هشت ماه کشور را دچار تلاطم وآشوب کرد؛ کسانى که شعارهاى حق را با محتواى صددرصد باطل را براى فریب دادن مردم مطرح کردند اما ناکام ماندند.

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد گفت:  حادثه 9 دى در سراسر کشور مشت محکمى به دهان فتنه‌گران زد. این کار را خود مردم کردند، این حرکت یک حرکت خودجوش بود؛ این یعنی مردم ما بیدار و هوشیارند.

دولابی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «گناه بزرگ فتنه‌گران این بود که با اقدامات خود، دشمن را برای ضربه به مردم و نظام اسلامی امیدوار کردند، دشمن به آن‌ها امیدوار شد» برهمین اساس ما دانشجویان انقلابی به واسطه ضرباتی که فتنه‌گران به آبروی نظام اسلامی وارد کردند و خساراتی که به بار آوردند از قوه قضائیه درخواست اشدّ مجازات برای سران فتنه شکست خورده سال 88 را داریم.

وی بیان کرد: 9 دی نشانه استقامت مردم بود. هرجا روی پای خود ایستادیم و مقاومت کردیم نتیجه گرفتیم ولی امان از روزی که گمان کنیم با وابستگی به غیر، بخواهیم خود و کشور عزیزمان را از مشکلات خارج کنیم. هرجا تبعیت از غیر صورت نگرفت قطعاً فشار، تهدید، تحریم و مشقت آغاز می‌شود که در تاریخ نمونه‌های فراوانی وجود دارد.

مسئول پایگاه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد تصریح کرد: در دوران معاصر آمریکا و جبهه استکبار از ابتدای انقلاب نسبت به ما تحریم انجام دادند. روزگاری این مملکت خواب ساخت موشک و پیشرفت در پزشکی، نانو فناوری، علوم هسته‌ای و صنایع هایتک را هم نمی‌دید.

دولابی افزود: به فرموده مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای که فرمودند «هر جا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم؛ هر جا از انقلابی‌گری و حرکت جهادی غفلت کردیم عقب ماندیم… انقلابی نه بی‌سواد است، نه بی‌توجّه است و نه بی‌انضباط؛ اتّفاقاً درست برعکس است. انقلابی یعنی دارای سواد، دارای انضباط، دارای تدیّن، دارای حرکت، دارای عقل و خردمندی است» مردم ما در حادثه 9 دی بسیار مدبّرانه عمل کردند.

وی گفت: موضوع مورد اشاره دیگر پیروزی اخیر جبهه مقاومت در حلب است. حلب با ایستادگی مردم، از شر تکفیری‌ها رهایی پیدا کرد. همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند «به طرف مقابل یعنی دشمن اعتماد نکنید، به لبخند او فریب نخورید، به وعده نقد که می‌دهد- وعده نقد، نه عمل نقد- اعتماد نکنید».

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: اگر قرار بود که جبهه مقاومت نیز به آمریکا و سران استکبار دل بسته و با آنها از در اعتماد برخورد کند، نه تنها امروز حلب آزاد نمی‌شد بلکه امروز شاهد بودیم کل سوریه در دامان تکفیری‌های دست‌ساخته استکبار جهانی در رأس آن شیطان بزرگ، آمریکا می‌سوخت. شاید این سوأل پیش آید که چرا با این قاطعیت در این‌باره سخن می‌گوییم. جواب آن روشن است؛ آمریکا پای میز مذاکره سوریه همان آمریکایی است که در توافق هسته‌ای موسوم به برجام، پای میز مذاکره نشسته بود. اما دیدید که چقدر وقیحانه هر آن چه که در توافق برجام به آن تعهد داده بود را راحت زیر پا گذاشت. آمریکا تغییری در خوی شیطانی و استکباری‌اش حاصل نشده است بلکه این ما و مسئولان ما هستند که از آرمان‌های امام و انقلاب غفلت کرده یا به عمد آن‌را زیر پا گذاشته‌اند.

دولابی اضافه کرد: «مسئول و مردم انقلابی» آرمان‌ها را زیر پا نمی‌گذارد. «مسئول و مردم انقلابی»  به دشمن دل نمی‌بندد. «مسئول و مردم انقلابی»  به وعده الهی که فرمود «ان‌تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» ایمان دارد. «مسئول و مردم انقلابی» چشمشان را به روی بدعهدی‌های آمریکا نمی‌بندد. «مسئول و مردم انقلابی» نه سازش می‌پذیرد و نه تهدید در برابرشان جواب می‌دهد.

وی بیان کرد: این روزها دغدغه اصلی مردم ایران بویژه مردم عزیز شهرقدس، دغدغه معیشت است. یکی از اهداف جمهوری اسلامی برطرف کردن مشکلات معیشت مردم است؛ اما گویی برخی مسئولان و مدیران فراموش کرده‌اند برای خدمت به این مردم انتخاب شده‌اند. در شرایطی که بسیاری از افراد از تأمین مخارج حداقلی خود و خانواده‌شان عاجزند و از رکود و تورم می‌نالند، عده‌ای فرصت‌طلب سودجو با استفاده از موقعیت و سمت‌هایی که در اختیار آن‌هاست، به بیت‌المال مسلمانان دست درازی کرده و به آرمان‌های انقلاب اسلامی خیانت می‌کنند و به جای اینکه به سزای اعمالشان برسند، متأسفانه سرمایه‌های نظام خطاب می‌شوند. جای تعجب است که مسئولان چگونه تورم و رشد اقتصادی را معنا می‌کنند؟! از رشد اقتصادی 7 درصدی و تورم تک رقمی و عبور از رکود صحبت می‌کنند درصورتی که مردم حتی اثری از آن را نیز در زندگی خود احساس نمی‌کنند و مشکلات همچنان باقی مانده است.

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بسیار جوانانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند و نیاز به شغل دارند و بیکاری، آن‌ها را  به فسادهای دیگری می‌کشاند! اما آقایان مسئول، از وارد کردن مدیر از خارج صحبت می‌کنند. گویی جوانان باغیرت ایرانی بیگانه با این کشور هستند. همان آقایان مسئولی که اعتقادشان به این مسئله است، ثروت‌های هنگفتی دارند که جوانان بیکار، شاید درک آن ثروت برایشان سخت باشد.

دولابی گفت:کارگران عزیزی که در کارخانجات و صنایع مختلف کار می‌کرده‌اند و درآمدشان زیرخط فقر است و امروز در اثر بی‌تدبیری مسئولان امر بیکار شده‌اند را یاد آورید، این درحالی است که آقایان مسئول، از واردات محصولات از کشورهای خارجی صحبت می‌کنند و به دنبال آزادسازی بیشتر منطقه‌ها و گویی بیکار شدن کارگران هستند.

وی در خاتمه متذکر شد: اما راه‌حل این برون‌رفت از مشکلات اقتصادی چیست؟ تنها یک راه وجود دارد که آن هم اقتصاد مقاومتی است؛ اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه به ظرفیت‌های درونی کشور و اعتماد به جوانان، نخبگان و مردم است. از آنجا که در کشور ما ظرفیت‌های فراوان مادی و معنوی وجود دارد، می‌توان با مدیریت صحیح آن‌ها بر بسیاری از مشکلات اقتصادی فائق آمد. ضرورت اقتصاد مقاومتی با ویژگی درون‌زایی و برون‌گرایی که مبتنی بر فرصت‌های داخلی است، از اینجا مشخص می‌شود. همان‌طور که مقام معظم رهبری تنها راه علاج مشکلات را اقتصاد مقاومتی و تقویت ساخت درونی کشور خواندند و بر اهمیت آن اشاره کردند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *