خبر فوری

لالايی خوانی بخش جدید جشنواره فرهنگی هنری «فردا» است

هرمزبان – جشنواره فرهنگی هنری «فردا»، یکی از بزرگترین، مهمترین و فراگیرترین رویداد‌های آموزش و پرورش و عرصه فرهنگ و هنر کشور است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، مدیرکل هنری اردوهای فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری چهلمین جشنواره فرهنگی هنری «فردا» به تشریح برنامه‌های این رویداد پرداخت.

در ابتدای این نشست رمضانی گفت:

جشنواره فرهنگی هنری «فردا»، یکی از بزرگترین، مهمترین و فراگیرترین رویداد‌های آموزش و پرورش و عرصه فرهنگ و هنر کشور است. با برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری فضایی برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان در خارج از مدرسه فراهم می‌شود؛ مسابقات فرهنگی و هنری این ظرفیت را دارد که به شکوفایی استعدادهای همه دانش‌آموزان کمک کند و به لحاظ تنوع رشته‌ها بر اساس نیازهای روز دانش‌آموزان و در بخش‌های مختلف است.

وی اضافه کرد:

این جشنواره در ایجاد انگیزه و جهت‌دهی استعدادهای دانش‌آموزان و شکوفایی بخش مهمی از استعدادهای آنها و نوع اشتغالشان در فضای خارج از مدرسه نقش مهم و مؤثری دارد. جشنواره فرهنگی و هنری یک زمینه مهارتی شغلی برای آینده دانش‌آموزان است. جشنواره فرهنگی و هنری نمایشگاه خلاقیت دانش‌آموزان است، این مسابقات نمایشگاهی است از بسترهای خلاقه دانش آموزان که می‌تواند در عرصه تعلیم و تربیت جریان‌سازی کند.

رمضانی ادامه داد: جشنواره فرهنگی هنری فردا، در گام نخست محصول تلاش مربیان و معاونین پرورشی و فرهنگی مدارس، مربیان فنی گروه‌های دانش‌آموزی و بیش از 1400 کارشناس فرهنگی هنری و معاون پرورشی و تربیت بدنی ادارات مناطق و شهرستان‌های سراسر کشور است که با پشتیبانی 1100 مدیر و دست‌اندرکاران کانون‌های فرهنگی تربیتی و راهبران فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح استان‌ها شامل بیش از 60 کارشناس فرهنگی هنری 32 رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی کشور و 32 معاون پرورشی فرهنگی استان‌ها به دست آمده است.

این مدیر فرهنگی مهمترين ويژگی‌ها و تفاوت‌های جشنواره با سال‌های قبل را چنین توصیف کرد: تولید پادکست، ویدئوکست، نرم‌افزار و کتاب الکترونیک، طراحی داستان، نقد داستان و موسیقی و فیلم رشته‌های جدیدی بود که در دوره قبل به جشنواره افزوده شد اما در جشنواره چهلم هم شاهد تغییراتی به این شرح هستیم؛ اضافه شدن رشته‌های لالايی‌خوانی ويژه دختران متوسطه در بخش هنرهای آوايی، اضافه شدن رشته‌های‌ مونولوگ (تک گویی)، پانتومیم، نمایش عروسکی نخی (تک نفره)، نمایش عروسکی دستکشی (تک‌نفره) و تئاتر خیابانی و محیطی (اجرا در فضای باز و غیر صحنه‌ای.

این مدیر فرهنگی اضافه کرد: سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌هایی که در این رابطه وجود داشت بیشن از پنج میلیون اثر در جشنواره حضور پیدا کرد و امیدواریم با بهتر شدن شرایط شاهد حضور نزدیک به هفت میلیونی آثار در جشنواره چهلم باشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه این جشنواره بیستم مهر امسال آغاز می‌شود تاکید کرد: برخی از آثار جشنواره برای دانش‌آموزان درآمدزایی هم خواهد داشت. برای مثال در حوزه نقاشی، تابلوهایی را داشته‌ایم که به قیمت دو میلیون تومان فروش رفته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید