خبر فوری

استاندارهرمزگان: طرح های پژوهشی باید مرتبط با مسائل استان باشد

هرمزبان:استاندارهرمزگان گفت:در طرح های پژوهشی دانشگاه ها و نهادهای دولتی، باید مسائل استان در اولویت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،جاسم جادری شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش در گفت و گو با ایرنا افزود:استان هرمزگان به عنوان یک منطقه اقتصادی و تجاری، آماده سرمایه گذاری های کلان است که پژوهش درباره زمینه های سرمایه گذاری یکی از نیازهای استان است.

رئیس شورای برنامه ریزی استان ادامه داد: توسعه استان هرمزگان به صورت دریا محور و با نگاه ویژه به صنایع دریایی تعریف شده که این موارد نیز باید در پژوهش های استانی مود توجه باشد.

وی اضافه کرد:پژوهش یکی از عوامل تعیین کنننده و تاثیرگذار در فرآیندهای توسعه ای است که تحول بنیادین کشورهای جهان اول نیز به دلیل اهمیت پایه ای تحقیق و پژوهش در این کشورهاست.

جادری با تاکید بر ضرورت قابلیت اجرایی پژوهش ها اظهار داشت:تحقیقاتی که تنها در قفسه کتابخانه ها جای بگیرد گرهی از مشکلات بازنخواهد کرد.

به گفته استاندار هرمزگان فراهم شدن بستر تجاری سازی پژوهش ها و استفاده فراگیر از آنها در صنعت و دیگر حوزه های مرتبط می تواند حرکت توسعه ای کشور را در میان مدت و بلند مدت تضمین کند.

نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری از 14تا 18آذرماه در مرکز گفتگوی تمدن ها در بندرعباس پذیرای علاقمندان است.
منبع: ایرنا

کد خبر: 3941027

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید