خبر فوری

ارائه الگوهای مجاهدان در غربت به دانش آموزان وظیفه است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ارائه الگوهای مجاهدان در غربت به دانش آموزان را یک موقعیت تربیتی برای دانش‌آموزان می دانیم و قطعا ظرفیت کتب درسی، جشنواره ها و یادواره‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا فرهنگ ارزشمند و پر قدرت جهاد و شهادت را به نسل بعد منتقل و بتوانیم از آرمانها و ارزشهای اعتقادی دفاع کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ششمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت که بعد ازظهر امروز چهارشنبه در مجتمع فرهنگی تلاش تهران برگزار شد، با اشاره به فداکاری علی لندی دانش آموز ۱۵ ساله‌ای که جان خود را در جریان یک آتش سوزی و کمک‌رسانی به دو زن سالمند از دست داد، اظهار کرد: این شهید عزیز یاد ۳۶ هزار دانش آموز جنگ تحمیلی را در دل‌های ما زنده کرد؛ امیدوارم بتوانیم وظیفه‌ای که شهدا بر گردن ما نهادند را بخوبی ادا کنیم.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت گفت: برگزاری همایش هایی از این دست، نقش بسیاری در پیروزی های مقاومت و توسعه فرهنگ جهاد و شهادت ایفا می‌کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، جهاد و فرهنگ ایثار و شهادت را دو موضوع همزاد با اسلام عنوان و خاطرنشان کرد: از ابتدای شکل گیری اسلام فرهنگ جهاد و شهادت در مقابل کفر و طاغوت شکل گرفت. آنچه زمینه شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی را مهیا کرده چیزی جز فرهنگ جهاد، ایثار و مقاومت نیست. امروز هم یکی از مهمترین مولفه های قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با دنیای غرب همین مولفه است.

کاظمی تاکید کرد: ما به عنوان دستگاهی که وظیفه انتقال فرهنگ و ارزشها را بر عهده داریم طبیعتاً بالاترین وظیفه خود را در این حوزه احساس می‌کنیم که با استفاده از تمام ظرفیت ها، امکانات و توانمندی هایی که داریم، فرهنگ جهاد و شهادت را که ریشه اقتدار و عزت ما در سراسر دنیاست، به نسل جدید و نسل‌های بعد منتقل می کنیم.

وی با بیان اینکه «قطعا نگاه ما به جهاد درونی نیست؛ بلکه موضوع جهاد در متون دینی موضوعی فرا جغرافیایی است»، اظهار کرد: فلسفه بعثت انبیا، اقامه قسط و عدل است و این مهم، محدود به یک سرزمین و جغرافیا نیست و توجه به مسلمانان در سراسر دنیا وظیفه دینی و قانون همه مسلمانان است؛ لذا در این زمینه ما از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر اینکه ارائه الگوهای مجاهدان در غربت به دانش آموزان و نسل جدید انقلاب، وظیفه ماست، گفت: ما ارائه الگوهای مجاهدان در غربت به دانش آموزان را یک موقعیت تربیتی برای دانش‌آموزان می دانیم و قطعا ظرفیت کتب درسی، جشنواره ها و یادواره‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا فرهنگ ارزشمند و پر قدرت جهاد و شهادت را به نسل بعد منتقل و بتوانیم از آرمانها و ارزشهای اعتقادی دفاع کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید