خبر فوری

کودکان هرمزگان به نام بزرگان فرهنگی ادبی نهال دوستی می کارند

هرمزبان -مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با اشاره به ۱۶مهرماه روز جهانی کودک گفت: اعضای کودک و نوجوان کانون این استان به نام بزرگان فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی کشور نهال می کارند.

پروین پشتکوهی روز سه شنبه در تشریح برنامه های شاخص روز ملی کودک افزود: به همین مناسبت و با توجه به نقش فرهنگ ساز کانون در الگوسازی برای حفظ منابع طبیعی به ویژه در جامعه هدف کودک و نوجوان، ویژه برنامه کاشت درخت و نهال دوستی، شادی و امید با حضور اعضای کودک کانون در مراکز فرهنگی و هنری و مجموعه های علمی و ادبی استان انجام می شود.
وی از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته به تجلیل از فرزندان شهدای مدافع سلامت، مدافع حرم، شهدای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و یادمان شهدای کودک اشاره کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان بیان کرد:  اجرای برنامه فرهنگی و علمی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مراکز سیارِ شهری و روستایی برای کودکانِ حاشیه‌نشین و روستایی از برنامه‌های هفته ملی کودک و برپایی نمایشگاه آثار اعضا و مربیان به مجازی حضوری، انجام عضویت رایگان در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهر بخش دیگری از این برنامه ها است.
پشتکوهی، اجرای برنامه برای کودکان بستری در بیمارستان‎ها، مراکز حمایتی، فضاهای باز و عمومی شهری در صورت امکان (رفع یا کاهش محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا) و برگزاری جلساتِ دیدار و هم‎اندیشی (مجازی یا حضوری) کودکان با اعضای قدیمی و موفق کانون، هنرمندان، نویسندگان و مسوولان اجتماعی‎، فرهنگی و سیاسی استان، اجرای کارگاه‎های تک جلسه‌ای جذاب فرهنگی، هنری، ادبی به صورت رایگان در طول هفته برگزار می‌شود.
وی تولید یا رونمایی کتاب، بولتن، محصولات فرهنگی، سرگرمی، تقدیر از فعالان عرصه‌ فرهنگ که آثاری با موضوعات کودک و یا برای کودکان تولید کرده‌اند، برگزاری انواع نشست‌های علمی- ترویجی مجازی با موضوعات مربوط به کودک و خانواده با هدف ارتقای آگاهی‌بخشی برای مخاطب بزرگسال و اولیای تربیتی از جمله کودکان با نیازهای ویژه به صورت خاص از دیگر برنامه های در نظر گرفته در هفته ملی کودک می باشد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا و دستورات ستاد ملی مبارزه مجازی یا حضوری بودن برنامه‌ها به وضعیت این محدودیت‌ها در هر منطقه و استان بستگی دارد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید