خبر فوری

پیروزی پورتو در شب اخراج طارمی؛ دو کارت زرد مضحک و تصمیمات داوری فاجعه بار

هرمزبان – مهدی طارمی یک بار دیگر با پیراهن پورتو کارت قرمز گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، پورتو و پاکوس د فریرا در هفته هشتم لیگ پرتغال به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 2 بر 1 پورتو به پایان رسید. در این بازی مهدی طارمی روی یکی از گل های تیمش تاثیر مثبت گذاشت اما در دقیقه 95 کارت قرمز دریافت کرد و اخراج شد. طارمی در آخرین دقیقه بازی در محوطه جریمه حریف سرنگون شد اما داور این حرکت را تمارض تشخیص داد و یک کارت زرد به او نشان داد و در ادامه اعتراض های او کارت قرمز را برایش به همراه داشت. گل های پورتو را در این بازی لوئیز دیاز و وندل در دقایق 44 و 52 به ثمر رساندند. همچنین نونو سانتوس در دقیقه 19 گل فریرا را به ثمر رساند. با این پیروزی پورتو 20 امتیازی شد و با یک بازی بیشتر و یک امتیاز کمتر نسبت به بنفیکا در رده دوم قرار گرفت. پاکوس د فریرا نیز با 9 امتیاز نهم ماند.
مهدی طارمی در آخرین دقیقه بازی به دلیل تمارض و سپس اعتراض بعد از آن، از زمین بازی اخراج شد. این سومین کارت قرمز طارمی با پیراهن پورتو است. مهدی طارمی اولین کارت قرمز خود در پورتو را فصل گذشته گرفت. در ژانویه 2021 پورتو و بنفیکا به مصاف هم رفتند که تکل خطرناک مهدی طارمی یک کارت قرمز برای او به همراه داشت. دو ماه بعد در لیگ قهرمانان اروپا، بی توجهی طارمی به سوت داور کار دستش داد و کارت زرد دوم را برای او به همراه داشت تا او در دیداری حساس از زمین بازی اخراج شود. حالا یک بار دیگر مهدی طارمی این بار در لیگ به دلیل تمارض و اعتراض کارت قرمز دریافت کرد. این سومین کارت قرمز او در لباس پورتو در 10 ماه اخیر است که این آمار برای یک مهاجم زیاد به نظر می رسد.
سرجیو کونسیسائو، پس از این بازی به اخراج مهدی طارمی واکنش نشان داد و گفت: مهدی به من گفت بدون شک پایم را زد. من صحنه را ندیدم ولی به بازیکنم اعتقاد و اعتماد دارم.
ساعتی بعد از بازی جنجالی و نزدیک دو تیم پورتو و پاسوس و در شرایطی که اخراج مهدی طارمی از زمین بازی بعد از دریافت 2 کارت زرد مورد نقد کارشناسان داوری پرتغالی قرار گرفته است، انتشار تصاویر جدیدی از لحظه سرنگون شدن طارمی در دقیقه 90+4 در محوطه پاسوس، نشان می‌دهد که حق با بازیکن ایرانی بوده و او نه تنها نباید کارت زرد می‌گرفته که می‌توانسته پشت یک ضربه پنالتی بایستد و طلسم پاسوس فریرا را بشکند.
این اتفاق در دقیقه چهارم اوقات اضافی رخ داد، زمانی‌که طارمی یک توپ برگشتی ناشی از ارسال دروازه‌بان را از هم‌تیمی‌های خود دریافت کرد و با گریزی سریع خود را به محوطه جریمه پاسوس رساند اما در شرایطی که مدافع حریف را جا گذاشته بود، با ممانعت او مواجه شد و روی زمین افتاد؛ داور در این لحظه بالای سر طارمی ظاهر شد و کارت زرد دوم را به وی داد تا طارمی از زمین اخراج شود. اخراجی که با واکنش بسیار تند طارمی همراه بود.
اما تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که مدافع پاسوس در این لحظه با ران پای چپ به پای راست مهدی طارمی ضربه زده و این سرنگونی به هیچ‌وجه دایو و تمارض نبوده است؛ اتفاقی که باعث شده تا واکنش‌های شدیدی علیه این داور در شبکه‌های اجتماعی از سوی هواداران پورتو به وجود بیاید. جالب‌تر این‌که کارت زرد اول طارمی هم روی اشتباه داور به او داده شد؛ او در دقیقه 16 در شرایطی که حالتی نامتعادل داشت، به مدافع پاسوس برخورد کرد که داور این برخورد را خطا تشخیص داد و به سرعت کارت زرد خود را نشان طارمی داد، در حالی‌که به نظر نمی‌رسید مهاجم ایرانی تیم پورتو به هیچ‌وجه مستحق دریافت این کارت زرد باشد. این موضوعی بود که مورد اعتراض سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم پورتو هم قرار گرفت و او با اعلام این‌که طارمی نباید اخطار می‌گرفت، گفت: شکی در این‌باره ندارم که مدافع پاسوس طارمی را لمس کرد.
موضوع عجیب در هر دو صحنه منجر به کارت به طارمی این بود که داور با وجود اعتراض بازیکنان پورتو و هم‌چنین درخواست طارمی به خصوص در صحنه دوم، به خود زحمت نداد که برای بازبینی صحنه از VAR استفاده کند و در جا کارت زرد خود را برای تنبیه طارمی بیرون کشید که بخشی از این موضوع، به فضاسازی علیه این مهاجم ایرانی و شیرجه‌های او بر می‌گردد؛ حال آن‌که در موقعیتی بود که پس از عبور از مدافع پاسوس می‌توانست در موقعیتی تک به تک گل سوم تیمش را به ثمر برساند.
مهدی طارمی که بسیار از تصمیم داور مسابقه عصبانی بود، حتی وساطتت په‌په را برای عذرخواهی از داور قبول نکرد و در حالی در پایان مسابقه برای اعتراض به سمت زمین برگشت که ساق‌بندهای خود را در آورده و به کناری پرت کرده بود.البته کونسیسائو سرمربی باتجربه پورتو اجازه نداد که طارمی به داور نزدیک شود و شاید هم مکالمه دوستانه‌ای بین آن‌ها در گرفته باشد؛ کونسیسائو در این صحنه مهدی طارمی را در آغوش گرفت و احتمالا از او خواست این خطا را فراموش کند. البته بدشانسی طارمی این بود که دو اخطار و هر دو نادرست نصیب وی شد؛ دو کارتی که هواداران پورتو آن‌ها را مضحک و فاجعه توصیف کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید