خبر فوری

اعضای کارگروه مرزهای مجاز کشور از بنادر هرمزگان بازدید کردند

هرمزبان – اعضای کارگروه مرزهای مجاز وزارت کشور در سفر ۲روزه به استان هرمزگان با حضور در بندرشهید رجایی از بخش‌های مختلف این بندر بازدید و به منظور بررسی درخواست برای گشایش مرز جدید دریایی در جزیره قشم عازم این جزیره شدند.

 به گزارش ایرنا، رییس اداره مرزهای مجاز و گذرنامه وزارت کشور روز یکشنبه درحاشیه بازدید از بنادرشهید رجایی و باهنر بندرعباس اظهارداشت: یکی ازوظایف این کارگروه بررسی مشکلات و ساماندهی پایانه‌های مرزی اعم از زمینی، دریایی و فرودگاه‌های دارای مرز هوایی است تا بتوان در راستای برطرف کردن موانع و تسهیل درتوسعه تجارت اقدام کنند.

منصور عیسی‌وند ادامه داد: در سفر اعضای کارگروه مرزهای مجاز وزارت کشور علاوه بر بازدید از بنادر استان، از زیرساخت‌های پالایشگاه و اسکله نفتی حرا قشم نیز بازدید خواهند کرد.

درخواست وزارت نفت برای گشایش مرز جدید دریایی در قشم
رییس اداره مرزهای مجاز و گذرنامه وزارت کشور از دیگر اهداف این سفر ۲روزه را بررسی درخواست وزارت نفت مبنی بر گشایش مرز جدید دریایی در قشم عنوان کرد و بیان داشت: در کارگروه، طرح توجیهی مطرح و مباحث مختلف آن توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفته است که بعد از بازدید میدانی و بررسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و نیز پایش مشکلات موجود در نشست مشترک در خصوص اعطای یا نبود گشایش مرز تصمیم‌گیری خواهد شد.

هرمزگان ۱۵ مرز مجاز دارد
احمد پویافر، مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری هرمزگان نیز با اشاره به موقعیت استراتژیک و اینکه این استان بیش‌ترین مرز ساحلی را در اختیار دارد، گفت: هرمزگان از ۱۵ مرز مجاز برخودار است که یکی از اهداف سفر این کارگروه نیز بررسی وضعیت مرزهای دریایی و خشکی این استان در بندرها و جزیره ها است.
به استناد ماده ۱۰۳ قانون امورگمرکی، نمایندگانی متشکل از سازمان‌های وزارت کشور، وزارت اطلاعات، گمرکات، نیروی انتظامی، وزارت صمت و برنامه و بودجه اعضای کارگروه مرزهای مجاز کشور را تشکیل می‌دهند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید