خبر فوری

تسهیلات ورود به دانشگاه مدال‌آوران نقره و برنز المپیادهای علمی ارتقاء یافت

تسهیلات ورود به دانشگاه مدال‌آوران نقره و برنز المپیادهای علمی ارتقاء یافت

تسهیلات ورود به دانشگاه مدال‌آوران نقره و برنز کشوری المپیادهای علمی ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، کامپیوتر، ادبی و نجوم و اختر فیزیک برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ارتقاء یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا، دکتر یاوری رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: با پیگیری‌های مستمر این سازمان، تسهیلات ورود به دانشگاه برای مدال‌آوران نقره و برنز کشوری المپیادهای علمی در رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، کامپیوتر، ادبی و نجوم و اختر فیزیک در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ارتقاء یافت؛ بر این اساس طبق مصوبات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، حد نصاب لازم برای استفاده از امتیاز مدال‌های نقره و برنز المپیادهای یاد شده، برای ورود به دانشگاه ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در نظر گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، لازم به ذکر است مطالعات سال‌های اخیر نشان می‌دهد که مدال‌آوران المپیادهای علمی در مقایسه با عموم دانش‌جویان در بازه زمانی تحصیل در دانشگاه از نظر علمی عمل‌کرد بهتری را از خود نشان داده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید