خبر فوری

هشدار سطح قرمز دریایی برای شرق هرمزگان صادر شد

بندرعباس – ایرنا – معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: هشدار سطح قرمز دریایی با توجه به تقویت توفان حاره‌ای در دریای خلیج فارس که موجب ناپایداری‌های جوی و دریایی می‌شود، برای مناطق شرقی این استان صادر شد.

کیانوش عارفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شرایط از بعد از ظهر روز شنبه تا پایان روز یک‌شنبه تداوم می‌یابد و تندباد شدید در مناطق ساحلی با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت و در مناطق فراساحلی با سرعتی افزون بر ۷۰ کیلومتر بر ساعت، همراه با رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: افزایش ارتفاع موج‌های دریا تا سه متر در مناطق ساحلی و ارتفاع افزون بر چهار متر در مناطق فراساحلی ، بالا آمدن سطح آب در مجاورت سواحل هم پیش‌بینی شده است.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان اشاره کرد: اختلال در همه فعالیت‌های دریایی، آسیب به تأسیسات ساحلی و فراساحلی و بالا آمدن آب در مجاورت سواحل از آثار این شرایط است و دریای عمان و سواحل جاسک و سیریک بیشترین تأثیرپذیری را خواهند داشت.

هشدار جوی نارنجی در هرمزگان صادر شد

عارفی خاطر نشان کرد: همچنین هشدار جوی سطح نارنجی با توجه به ناپایداری های ناشی از چرخند حاره‌ای و رشد ابرهای همرفتی در ارتفاع‌های استان صادر شده است.

وی افزود: این ناپایداری‌های از بعد از ظهر شنبه تا روز دوشنبه تداوم خواهد داشت و رگبار باران و رعد و برق با احتمال تگرگ و تندباد لحظه‌ای از مخاطره‌های آن است.

وی بیان کرد: بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی وجود دارد و مناطق شرقی هرمزگان به‌خصوص شهرستان‌های جاسک، سیریک و بشاگرد و نقاطی از شهرستان‌های میناب و رودان و ارتفاع‌های هرمزگان از آن متأثر می‌شوند.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: با توجه به فعالیت توفان حاره‌ای در دریای عمان در روزهای شنبه و یک‌شنبه از هر گونه فعالیت دریایی جلوگیری شود و مردم به جد از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و رودخانه‌های فصلی مناطق شرقی ین استان خودداری کنند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید