خبر فوری

افزایش سرعت پیشرفت تحصیلی و آموزش با راه اندازی مدرسه رادیویی ایران

هرمزبان -قم معاون سواد آموزی قم گفت: راه اندازی مدرسه رادیویی ایران می‌تواند پیشرفت تحصیلی وآموزش را سرعت ببخشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا محمدرضا قاسمی نیا با بیان این خبر اظهار کرد: همگام با مجموعه گسترده و متنوع رسانه‌ها از جمله تلویزیون، مکتوبات، خبرگزاری‌ها، شبکه‌های اینترنتی و ماهواره‌ای، گوشی‌های تلفن همراه و فناوری‌های دیجیتال همچنان رادیو یکی از اصیل‌ترین و اصلی‌ترین وسایل ارتباط جمعی است.

وی تصریح کرد: رادیو تاثیر چشمگیری در افزایش اطلاعات و آگاهی‌های مردم بالاخص روستاییان و عشایر و مناطقی که اتصال رسانه‌های ماهواره‌ای و مخابراتی ضعیف‌تر و یا کندتر است اثردهی و نقشی ثمربخش دارد.

معاون سواد آموزی قم گفت: رادیو به علّت داشتن مخاطب خاص، نیروی اقناع و نفوذ فراوان، دامنه انتشار وسیع، قابل استفاده بودن، دسترسی آسان در فرآیند یاددهی و یادگیری، تقویت و ایجاد انگیزه و کم هزینه بودن جایگاه ارزنده‌ای می‌تواند داشته باشد و در دست‌یابی به تحقق عدالت آموزشی و فرصت‌های برابر آموزشی زمینه ساز مناسبی می‌باشد.

عضو شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: راه اندازی مدرسه تلویزیونی ایران از زمان شیوع ویروس کرونا در کنار آموزش‌های مجازی دانش آموزان بسیاری از رخنه‌های تدریس و خلاهای یاددهی و یادگیری را جبران نمود و در این بین ایجاد مدرسه رادیویی ایران نیز می‌تواند کامل کننده آموزش‌ها قرارگیرد.

قاسمی نیا بیان کرد: تهیه، تولید و پخش برنامه رادیویی صدای دانایی با محتوای آموزش مهارت خواندن و نوشتن فارسی و آموزش چهار عمل اصلی و حساب کردن و آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم برای نخستین مرتبه در کشور توسط استان قم ویژه دوره سوادآموزی تجربه و مسیری روشن برای ایجاد مدرسه رادیویی ایران می‌تواند مفید و راهنما باشد.

قاسمی نیا خاطر نشان کرد: رادیو صدای آشنا و رفیق قدیمی و همنشین همیشه تمام خانواده‌های ایرانی است و خاطرات ماندگاری را در اذهان و گذشته ما تداعی می‌سازد و در ابعاد آموزش رسمی و غیررسمی برای تمام سطوح و رشته‌ها و گروه‌های سنی و جنسیتی رسانه‌ای همراه و هم یار می‌باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید