خبر فوری

واکسیناسیون مردم قشم از ۷۲ درصد گذشت

قشم- هرمزبان – رییس شبکه بهداشت قشم گفت: با واکسیناسیون ۶ هزار و ۱۶۰ قشمی در یک روز تعداد افراد واکسینه شده از مرز ۷۲ درصد عبور کرد.

حمیدرضا بهزادی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای طرح واکسیناسیون سراسری در جزیره قشم تا کنون ۱۰۳ هزار و  ۸۹۹ دُز واکسن تریق شد که  ۷۲ هزار و ۴۴۴ نفر دُز اول دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه عبور جمعیت واکسینه شده در قشم از مرز ۷۰ درصد، یک شرایط پایدار برای مقابله با کرونا در این شهرستان ایجاد شد که پیش‌بینی می‌شود در فصل گردشگری، از نظر ورود مسافران و تحقق یک سال پر شور گردشگری مشکلی وجود نداشته باشد.

رییس شبکه بهداشت قشم تصریح کرد: البته این شرایط زمانی به وضع مطمئن می‌رسد که به بیش از ۸۵ درصد از جامعه هدف واکسینه شوند.

وی افزود: هم اکنون متولدان ۱۳۸۵ به بعد زیر پوشش طرح واکسیناسیون همگانی قشم قرار دارند.

بهزادی ادامه داد: : در ۱۴ روز گذشته جواب آزمایش کرونا ۱۲۸ نفر مثبت بود که ۴۵ نفر از آنان در هفته اخیر شناسایی شدند.

وی اظهار کرد: همچنین ۵۹ نفر در ۲ هفته اخیر در بیمارستان بستری شدند که از این تعداد ۲۵ نفر  در هفت روز گذشته به بیمارستان مراجعه کردند.

رییس شبکه بهداشت قشم تعداد قشمی‌های مبتلا به کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون را ۱۱ هزار و ۶۰۵ نفر اعلام کرد و  افزود: در حال حاضر ۱۹ نفر در بیمارستان قشم بستری هستند.

وی همچنین تعداد آزمایش انجام شده در روز یکشنبه را ۱۹۵ مورد اعلام کرد و  ادامه داد: امروز هشت بیمار کرونایی شناسایی و ۲ نفر از آنان در بیمارستان بستری شدند.

بهزادی خاطرنشان کرد: امروز همچنین یک مورد فوت ناشی از کرونا ثبت شد که با احتساب آن تعدادفوتی های شهرستان قشم به ۲۳۸ مورد رسید.

از ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ واکسیناسیون در جزیره قشم با تزریق ۱۳۰ واکسن به کادر درمان آغاز شد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید